Tweety bimma Skrevet Mai 19, 2011 Skrevet Mai 19, 2011 Hei har en 1998 e39 528i touring som har begynt å stoppe alt strøm til ratt(tlf,radio knapper,tute,airbag osv), cd spiller slutter,tlf,gps... ja det tror jeg var alt lurte noen dager på hva det kom av men fant ut ved en tilfeldighet når madamen tok ned solskjermen og dro tilside lokket til sminkespeilet at alt kom tilbake må tilstadighet opp å fikle med sminkespeilet så hadde vært stas å slippe det Noen som har vært borti dette før? jeg tittet på andre tråder om merkelige el feil på e39(som det virker som det er mange av) men fant ikke noen som samsvarte med mine "bugs" på forhånd takk for respons
hillmar Skrevet Mai 19, 2011 Skrevet Mai 19, 2011 Kan symptomene dine ligne litt på dette: http://www.airbaglighton.com/airbag-lig ... 9-5-series Som du ser kan det da være bakstykket på tenningslåsen...
Tweety bimma Skrevet Mai 19, 2011 Forfatter Skrevet Mai 19, 2011 Kan symptomene dine ligne litt på dette: http://www.airbaglighton.com/airbag-lig ... 9-5-seriesSom du ser kan det da være bakstykket på tenningslåsen... Ja kan i grunn ligne litt,ser at det er fler tråder som folk foreslår bakdelen av tenningslås, hadde håpet dette var et unntak og en enkel fiks men ser kanskje ikke sånn ut
hillmar Skrevet Mai 20, 2011 Skrevet Mai 20, 2011 Mtp. alle de rare symptomene vil jeg påstå at tenninslåsen ER en enkel fiks... Den er veldig enkel å skift og koster ikke mer enn 6-700 kr hvis jeg husker riktig.
Tweety bimma Skrevet Mai 20, 2011 Forfatter Skrevet Mai 20, 2011 Mtp. alle de rare symptomene vil jeg påstå at tenninslåsen ER en enkel fiks...Den er veldig enkel å skift og koster ikke mer enn 6-700 kr hvis jeg husker riktig. joa skla jo være enig, ser ikke veldig vanskelig ut å bytte den så går no greit
Bmwray Skrevet Juni 8, 2012 Skrevet Juni 8, 2012 Akkurat samme feilene har jeg også! Fikk du byttet bakstykket? Hvor sitter det og er den guide til og bytte denne selv?
The Edge Skrevet Juni 8, 2012 Skrevet Juni 8, 2012 Har en 97 e39 med lignende problemer. Problemet startet med at når jeg aktiverte cruisekontrollen, så begynte airbaglampa å lyse og etter ca 30 sekunder sluttet cruisekontrollen å virke. Etter å ha skrudd av og på tenninga, så var airbaglampa borte. Når jeg aktiverte cruisekontrollen, skjedde det samme igjen. Har siden ikke brukt cruisekontrollen. Airbaglampa har alikevel lyst sporadisk, men multifunksjonsknappene på rattet har fungert. Nå lyser airbaglampa fast, og multifunksjonsknappene på rattet og tuta har sluttet å fungere. Når jeg trykker på tuta "blafrer" det litt i airbaglampa. Kan dette skyldes bakstykket på tenningslåsen? Ikke sleperingen på rattet? Er delenummeret for bakstykket 61 32 6 901 961 ? http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/528i-M52/LHD/A/1997/august/browse/steering/steering_lock_ignition_switch/#61%C2%A032%C2%A06%C2%A0901%C2%A0961 Edit: Når jeg nå tenker meg om, så oppstod nåværende tilstand med fast airbaglampe og ikke fungerende multifunksjonsknapper etter at en pasasjer fiklet med sminkespeilet, så det er vel bakstykket på tenningslåsen sikkert.
Tweety bimma Skrevet Juni 8, 2012 Forfatter Skrevet Juni 8, 2012 Akkurat samme feilene har jeg også!Fikk du byttet bakstykket? Hvor sitter det og er den guide til og bytte denne selv? Ja byttet den å alt fungerte utmerket. Har ikke no guide(en stund siden dette var bytta) MEN det var null stress, du ser det når du har den nye delen i handa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå