Barca Skrevet Mai 19, 2011 Skrevet Mai 19, 2011 Hei! Har en E36 318is som jeg har et problem med. Det tar en 5 min og starte den. når jeg vrir om nøkkelen, så tar starteren, men etter 1 sek, så bare slipper den. Starteren går fortsatt, men det er KUN starteren som går. Den driver ikke motoren da. Litt vanskelig å forklare.(spør hvis dere ikke skjønner) men noen ganger tar ikke starteren i det hele tatt, starteren går rundt, men ikke motoren. Tok ut starteren ista, kobla direkte strøm på den og da funket den som bare det. Satt på starteren igjen, prøvde å koble rett fra batteriet til starteren, da oppsto samme problem. Noen som vet hva dette kan være? For jeg aner ikke Foresten, første gang jeg starter den når motoren er kald, da starter den med en gang. Men hvis jeg stopper den med en gang og prøver å starte igjen, så er det samme problem igjen :/
hao Skrevet Mai 19, 2011 Skrevet Mai 19, 2011 Det er starteren som er gåen. Det som skjer er at motoren på starteren går rundt men innslaget som gjør at drevet på starteren ikke når frem. Kan hende du greier å fikse det ved å ta ut og gjøre rein starter innvendig. Hvis den er ekstra vanskelig en gang kan du ta noe dunke/slå i starteren
Barca Skrevet Mai 19, 2011 Forfatter Skrevet Mai 19, 2011 Må skaffe ny starter da.. Hadde kjøpt ny, men den passa ikke :/ trodde det var lik på alle e36.. Starteren på min var kortere enn den jeg hadde kjøpt. Også var det noen andre forskjeller som gjorde den ikke passa. Selvom eg sjekket det opp, og den bilen den starteren kommer fra er lik som min. Noen som vet hvilken starter jeg har? Og noen som evt selger?
hao Skrevet Mai 19, 2011 Skrevet Mai 19, 2011 Det skal være samme starter på alle men har hørt om slike tilfeller. Vil tro det kan tilpasses. Her er det noen som selger viewtopic.php?f=14&t=190109
Barca Skrevet Mai 19, 2011 Forfatter Skrevet Mai 19, 2011 Det skal være samme starter på alle men har hørt om slike tilfeller. Vil tro det kan tilpasses.Her er det noen som selger viewtopic.php?f=14&t=190109 Takk for hjelpen! Vet du om dette er den starteren jeg skal ha?
hao Skrevet Mai 19, 2011 Skrevet Mai 19, 2011 Den skal passe i følge denne lista. http://www.realoem.com/bmw/partxref.do? ... 2411740379
Barca Skrevet Mai 19, 2011 Forfatter Skrevet Mai 19, 2011 Ifølge den lista skal den jeg hadde kjøpt passe igså
hao Skrevet Mai 19, 2011 Skrevet Mai 19, 2011 Ifølge den lista skal den jeg hadde kjøpt passe igså Ja , den skal det
hao Skrevet Mai 19, 2011 Skrevet Mai 19, 2011 Men den gjør ikke det rart Går det ikke med litt tilpasning da
Barca Skrevet Mai 19, 2011 Forfatter Skrevet Mai 19, 2011 Men den gjør ikke det rart Går det ikke med litt tilpasning da Vet ikke. Er vel bedre å bare finne en som passer? Hvilke tilpassninger kan man gjøre? Den starteren jeg skulle sette på mangla gjenger, så man måtte vel evt finne lengre skruer og mutter på baksia for å i det hele tatt få den til å passe
hao Skrevet Mai 19, 2011 Skrevet Mai 19, 2011 Men den gjør ikke det rart Går det ikke med litt tilpasning da Vet ikke. Er vel bedre å bare finne en som passer? Hvilke tilpassninger kan man gjøre? Den starteren jeg skulle sette på mangla gjenger, så man måtte vel evt finne lengre skruer og mutter på baksia for å i det hele tatt få den til å passe Noen er gjenget i øret på starteren mens noen har gjennomgående bolt. Hvis det har vært gjennomgående fra før er det bare å bore opp hullet i øret på starteren. tror det er 12mm
Barca Skrevet Mai 19, 2011 Forfatter Skrevet Mai 19, 2011 Problemer er at det var gjenger fra før av og der hvor gjengene er, er mye tjukkere på den som satt på bilen en den andre starteren. Syns det blir for jalla å modde så den passer
hao Skrevet Mai 20, 2011 Skrevet Mai 20, 2011 Problemer er at det var gjenger fra før av og der hvor gjengene er, er mye tjukkere på den som satt på bilen en den andre starteren. Syns det blir for jalla å modde så den passer Hvis du bytter tror jeg ikke den er annerledes enn at gjengene mangler. Men hva med en annen bolt da og kutt ut mutter bak?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå