SiohZ Skrevet Mai 19, 2011 Skrevet Mai 19, 2011 hei. noen som vet hva fargekodene er på ledningsnettet som skal til lamda? bilen er forsåvidt ombygget fra en 320 til en m3 3.0 (er vell samme ledningsnett om jeg ikke tar helt feil har 2 stk lamdasoner på bilen, begge 2 er nå byttet. men har samme symtomer som var før jeg byttet.... må jeg resette\ slette feil meldinger på en diagnose eller skal dette oppdateres automatisk? takker for alle svar
KKise Skrevet Mai 20, 2011 Skrevet Mai 20, 2011 Ledningene til lambdaene er vel en del av motornettet, og blei vel byttet sammen med motoren ? At bilen fortsatt har 320 elnett skal ikke ha så mye å si, det stikkes jo bare om på motorkontakten. Sikker på det var lambdaene som var defekte ?
SiohZ Skrevet Mai 20, 2011 Forfatter Skrevet Mai 20, 2011 tok diagnose i dag.. fikk opp: -lamdasone 1 -lamdasone 2 -luftmengdemåler -joringskablene til toppen(demontert når jeg lakket motorromet,skal monteres i dag) -ventil kullfilter så slettet vi feilmeldingene og fikk opp: -ventil kullfilter så tok jeg meg en kjøretur(kjørte temmelig hardt for og få utslag på sensorene): -lamdasone 1 (tror jeg koblet den ene feil) -ventil kullfilter -jording til toppen. jeg klippet vekk di kontaktene som sto dær pga at di var noe eiret og sprukne. presskjøtet alle lederene. var så lur at jeg kastet kontaktene slik at jeg ikke har fargekodene. derfor spør jeg: Fra ledningsnett: -gul -svart -grønnlilla -brun skal på lamda med 4 -leder: -hvit -hvit -svart -grå. er jo en av disse som er koblet rett, men hvordan det vet jeg jo ikke, var veldig stresset med og koble disse så blinkset litt med siste tror jeg.... noen som vet kodene? kan heller ikke skjekke med diagnose før mandag, men må jeg slettefeilkoder for at lamdaen skal tre i kraft? eller ordner ecuen dette av seg selv ?
SiohZ Skrevet Mai 21, 2011 Forfatter Skrevet Mai 21, 2011 fant feilen:) alt i orden:) koblet grå fra lamda til gul(som er fargekode på jord på hus) er elektriker så gikk på autopiloten;) nå går bilen som en drøm igjen:) men kan noen forklare meg kullfilteret(canaster) ?
SiohZ Skrevet Mai 21, 2011 Forfatter Skrevet Mai 21, 2011 får en veldig høy trykk når jeg har kjørt litt etter fylling i bensintanken. canasteren har 3 innganger på seg. uten at jeg vet hva jeg skal se etter. hadde den oppe i går og skjekket den litt. d er 2 innganger øverst på den og 1 inngang nede. den nede var blombert av forige eier... altså tett... skal den være slik??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå