Gå til innhold

KULLFILTER til bmw e36 m3 3.0 (siste post)


Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

noen som vet hva fargekodene er på ledningsnettet som skal til lamda? bilen er forsåvidt ombygget fra en 320 til en m3 3.0 (er vell samme ledningsnett om jeg ikke tar helt feil

har 2 stk lamdasoner på bilen, begge 2 er nå byttet. men har samme symtomer som var før jeg byttet....

må jeg resette\ slette feil meldinger på en diagnose eller skal dette oppdateres automatisk?

takker for alle svar :)

Skrevet

Ledningene til lambdaene er vel en del av motornettet, og blei vel byttet sammen med motoren ? At bilen fortsatt har 320 elnett skal ikke ha så mye å si, det stikkes jo bare om på motorkontakten.

Sikker på det var lambdaene som var defekte ?

Skrevet

tok diagnose i dag.. fikk opp:

-lamdasone 1

-lamdasone 2

-luftmengdemåler

-joringskablene til toppen(demontert når jeg lakket motorromet,skal monteres i dag)

-ventil kullfilter

så slettet vi feilmeldingene og fikk opp:

-ventil kullfilter

så tok jeg meg en kjøretur(kjørte temmelig hardt for og få utslag på sensorene):

-lamdasone 1 (tror jeg koblet den ene feil)

-ventil kullfilter

-jording til toppen.

jeg klippet vekk di kontaktene som sto dær pga at di var noe eiret og sprukne. presskjøtet alle lederene. var så lur at jeg kastet kontaktene slik at jeg ikke har fargekodene. derfor spør jeg:

Fra ledningsnett:

-gul

-svart

-grønnlilla

-brun

skal på lamda med 4 -leder:

-hvit

-hvit

-svart

-grå.

er jo en av disse som er koblet rett, men hvordan det vet jeg jo ikke, var veldig stresset med og koble disse så blinkset litt med siste tror jeg.... noen som vet kodene?

kan heller ikke skjekke med diagnose før mandag, men må jeg slettefeilkoder for at lamdaen skal tre i kraft? eller ordner ecuen dette av seg selv ?

Skrevet

fant feilen:) alt i orden:) koblet grå fra lamda til gul(som er fargekode på jord på hus) er elektriker så gikk på autopiloten;) nå går bilen som en drøm igjen:) men kan noen forklare meg kullfilteret(canaster) ?

Skrevet

får en veldig høy trykk når jeg har kjørt litt etter fylling i bensintanken. canasteren har 3 innganger på seg. uten at jeg vet hva jeg skal se etter. hadde den oppe i går og skjekket den litt. d er 2 innganger øverst på den og 1 inngang nede. den nede var blombert av forige eier... altså tett... skal den være slik??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...