lillka Skrevet Mai 20, 2011 Share Skrevet Mai 20, 2011 Jeg skal ha nytt anlegg til bilen, og har vært innom tanken på flere produsenter, og flere typer anlegg. I den forrige bilen hadde jeg komplett gas anlegg med to * 12" elementer, spilte greit nok, var fornøyd jeg forsåvidt, men ikke av de aller beste. Jeg har desverre ikke ubegrenset med penger, så må holde meg innenfor en viss sum. Har fått et tilbud om to ganger 12" sony elementer (de heter xs-l124p5b, står xplod på de), med bassworx kasse og sony forsterker. Er dette et bra anlegg? Vil ha trøkk og bra bass i anlegget, men selvfølgelig også ren lyd. Også fått et annet tilbud, dette var litt dyrere, men er med i vurderingen. Det består av Bassworx GPH212BK 2x12" basskasse (samme som i avsnittet over) KICKER 07CVR122 CompVR 12" 2ohm DVC elementer og KICKER 08ZX5502 ZX forsterker 2x275watt Er det er bra anlegg? Hvem av disse ville du sagt var den beste sammensetningen? eller ville du anbefalt noe totalt annet enn det jeg har fått tilbud om her? Anlegget skal forøvrig stå i kofferten på en bmw cab e36. Er egentlig to 12" litt "heavy" i en sånnn bil? Hadde dette i den forrige bilen (også e36 cab), og varr i grunn fornøyd, Men detta var jo ikke av de beste anleggene. Er en god del penger (for min del) som skal ut for å få anlegg, så setter veldig pris på tanker og meninger rundt dette, tips eller erfaringer. =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lillka Skrevet Mai 20, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2011 Forøvrig vil jeg også si at jeg er ingen bilsterioekspert overhodet, så ikke "skyt" meg om dette var en merkelig sammensetning på noen måte. =P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richirich Skrevet Mai 20, 2011 Share Skrevet Mai 20, 2011 billig + ren lyd er vel to uttrykk man skjeldent ser i samme setning hva sum er det snakk om ? skal du bare ha bass + forsterker, eller frontsett også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lillka Skrevet Mai 23, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2011 billig + ren lyd er vel to uttrykk man skjeldent ser i samme setning hva sum er det snakk om ? skal du bare ha bass + forsterker, eller frontsett også? Nei, det er klart, man kan ikke forvente verdens beste til en slikk og ingenting. Men mest for pengene er vel det jeg er ute etter. Vi snakker maks 6-7000. Har desverre ikke mulighet til å gå over det, og helst enda mindre. Begge anleggene jeg har snakket om her, er innenfor denne grensen, og sony explod anlegget, er det som blir billigst, og det er en god grunn til at jeg vurderer dette. er sony xplod kjent for å være bra? (2*12") Begge er jo merkevarer, og kan vel ikke bare være totalt møkk? (eller, er jo egentlig klar over at merke ikke = supert all the time, men butikken jeg skal handle de i er jo kjent for å selge bra anlegg). Jeg skal kun ha basskasse/elementer og forsterker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lillka Skrevet Mai 23, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2011 Ja, da blir det nok ikke sony explod allikevel. Det var ikke fler elementer igjen av explod, og jeg orker ikke vente mer, så da ble det kicker. Derimot var det ikke fler igjen av kicker forsterker, så anlegget vil bestå av: 2*12" kicker element, bassworx kasse, og sony forsterker. Kan det bli en bra sammensetning? =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richirich Skrevet Mai 23, 2011 Share Skrevet Mai 23, 2011 Ja, da blir det nok ikke sony explod allikevel. Det var ikke fler elementer igjen av explod, og jeg orker ikke vente mer, så da ble det kicker. Derimot var det ikke fler igjen av kicker forsterker, så anlegget vil bestå av: 2*12" kicker element, bassworx kasse, og sony forsterker. Kan det bli en bra sammensetning? =) personlig har jeg ikke prøvd sony til bil, så skal ikke uttale meg om det er bra eller dårlig.. det går vel mest på at forsterkeren skal klare å kontrollere bassen på best mulig måte. istedenfor å kjøre dobbel 12" ville jeg heller droppa det ene elementet og heller gått opp på forsterker og/eller element.. kassa bør også bygges i henhold til kickers mål om volum osv. kassa har utrolig mye å si.. Kjør 1x 12" og grom forsterker, så blir det king kanskje du har noe ekstra kroner å spandere på forsterker til frontsettet og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mai 23, 2011 Share Skrevet Mai 23, 2011 Nei, ikke noe av det der er bra, og ikke verdt pengene. Du skal være glad du ikke kjøpte sonyelementene, for de er skikkelig ræva. Kicker elementene er heller ikke veldig bra, men har du kjøpt så er det ikke stort å gjøre, med mindre du kjøpte nytt i butikk, for da hadde jeg levert de inn å fåt pengene tilbake. For 5000+ så kan du få noe som spiller ganske bra, feks en DD1515 http://www.judysbilstereo.no/subwoofere ... dd1515a-15 og denne monoforsterkeren http://www.judysbilstereo.no/forsterker ... -rms-1-ohm Dette vil spille ganske mye bedre enn det du selv har funnet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå