Gå til innhold

Trenger tipps om E30 :P

oev94
 Share

Anbefalte innlegg

har nå tenkt å kjøpe meg en BMW 325i E30 1986mod.

og lurer litt på hva som man bør skjekke når man skal kjøpe disse bilene :?:

og har noen, noen linker til forskjellige sider der man kan kjøpe styling og trim?

På forhånd TAKK :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du annonsen da, slik at vi kan se på bilen og få oss en idè om den?

Sjekk om den er original 325 eller bygd om, veldig ofte at e30 er bygd om.

Sjekk for rust i torpedoveggen. Sjekk etter all rusten, noe overflate rust vil det være men vær obs på farlige steder.

sjekk om km stand kan dokumenteres eller om den er 100%.

Sjekk om årsavgiften er betalt, om den er eu godkjent. hvis ikke når var den det sist og hvorfor er den ikke nå.

Sjekk bagasjerommet under reservehjulet om det er noe fuktdannelse eller rust. Sjekk motorromet NØYE ., start mottoren sjekk om det er noen ulyder. prøv bilen 325 drar noe sykt bra så sjekk den på alle girene.

drei rattet helt til høyre og venstre for å høre etter ulyder.

det er varsellamper i midet ved taket der soltakhåndtaket er(hvis den har soltak) der det lyser om det er noe feil.

det skal ikke lyse noen steder, lyser det så er det enten feil på sensoren eller den tingen som lyser

løft opp mattene på bilen og da mener jeg ALLE mattene helt til du ser mettallet, se om det er noe rust der.

prøv alle lysene.

ja.. mer kommer jeg ikke på i farta =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøper du den så er du nok trygg, er trygt å kjøpe fra forumet av folk som kan litt. i og med at den er godkjent bygd om er jo meget positivt. Eneste negative er at det er litt rust, så du må jobbe litt med det. Men er en del av prosjektet det så , hadde gått for den, så veldig fin ut. Hadde prøvd å finne ut km stand på motor da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var E30'en i boks :P kunne ikke vært mere fornøyd :D minimalt med rust, og ikke alt for mye småtteri å gjøre :P

Men noen som vet hvor man kan få kjøpt orginalt 325i merke, til å ha på bakluka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom på en ting til :P gir stanga driver å seiler rundt i midkonsolen :/ er det noe jeg kan justere på short shiften for at det skal bli bedre?

Takk for info Arild G. viste ikke at den var ombygd :/ men er vel bedre med en motor fra en 89 mod isteden for 86 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...