høkkert Skrevet Juni 5, 2011 Forfatter Skrevet Juni 5, 2011 Hei Hatt flere eksempler av en slik kundeklage på jobben. Det som er feilen på din bil er stabstagforingene foran. Disse er svakhet på din bil. Du kan si til din mekaniker hos BMW at det ligger en Puma melding på det Demperputer (bump stop) er vanligere feil på E9x og E87, det ligger det forøvrig også en puma measure på der man må modifisere de nye putene før montering ok, er det mulig for oss vanlige dødlige som ikke jobber på ett bmw verksted å hente fram info om disse puma greiene på bil typen/modellen man har? Ligger de på nett en plass kanskje...... BUMPERRRRRRR
høkkert Skrevet Juni 13, 2011 Forfatter Skrevet Juni 13, 2011 Fikk byttet stabstagforinger+demperputer ihht puma melding i forrige uke. Etter en lengere tur i pinsa på våt vei er knirkelyden tilbake hva er det som knirker nå da?? flere tips?
Heimstad Skrevet Juni 13, 2011 Skrevet Juni 13, 2011 Hei Hatt flere eksempler av en slik kundeklage på jobben. Det som er feilen på din bil er stabstagforingene foran. Disse er svakhet på din bil. Du kan si til din mekaniker hos BMW at det ligger en Puma melding på det Demperputer (bump stop) er vanligere feil på E9x og E87, det ligger det forøvrig også en puma measure på der man må modifisere de nye putene før montering Disse er blitt bytta på min bil, men knirkinga kom tilbake etter kort tid. Er det andre svakheter man burde vite om. Synes det er rart at dette skal ryke etter 15000 km.
høkkert Skrevet Juni 14, 2011 Forfatter Skrevet Juni 14, 2011 Disse er blitt bytta på min bil, men knirkinga kom tilbake etter kort tid. Er det andre svakheter man burde vite om. Synes det er rart at dette skal ryke etter 15000 km. Blir knirkelyden forsterket ved kjøring på vått føre i en lengre periode på bilen din?
Hakon Skrevet September 19, 2011 Skrevet September 19, 2011 Har akkurat det samme problemet på min 2008 mod nå.. har fått bytta noen foringer, skimsa ut bremseskjold og visstnok strammet en eller annen plate. Ble du klok på hva som var feil med bilen din?
ohboy Skrevet September 19, 2011 Skrevet September 19, 2011 Må passe på å vaske ekstrademper med silikonfjærner og slipe den ned 0,2 mm rundt kanten før montering for å få et bra resultat som varer!
inflames662 Skrevet September 19, 2011 Skrevet September 19, 2011 har samme lyden selv. har hatt bilen inne på verksted og de har heise opp og sjekka alt uten å finne noen feil. For meg er ikke lyden noe fare så lenge verkstedet sier alt er i orden. Er ikke så ofte jeg får den lyden heller....
Hakon Skrevet September 20, 2011 Skrevet September 20, 2011 nei, tror ikke det er noe farlig. Men det er ufattelig irriterende, og lyden skal jo ikke være der. any tips? skal bestille ny verkstedtime nå..
e36drift316 Skrevet September 20, 2011 Skrevet September 20, 2011 Må passe på å vaske ekstrademper med silikonfjærner og slipe den ned 0,2 mm rundt kanten før montering for å få et bra resultat som varer! Dette stemmer veldig godt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå