Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hei :)

Hatt flere eksempler av en slik kundeklage på jobben. Det som er feilen på din bil er stabstagforingene foran. Disse er svakhet på din bil. Du kan si til din mekaniker hos BMW at det ligger en Puma melding på det :D

Demperputer (bump stop) er vanligere feil på E9x og E87, det ligger det forøvrig også en puma measure på der man må modifisere de nye putene før montering :)

ok, er det mulig for oss vanlige dødlige som ikke jobber på ett bmw verksted å hente fram info om disse puma greiene på bil typen/modellen man har? Ligger de på nett en plass kanskje...... :-k

BUMPERRRRRRR

• 2 weeks later...
Skrevet

Fikk byttet stabstagforinger+demperputer ihht puma melding i forrige uke. Etter en lengere tur i pinsa på våt vei er knirkelyden tilbake :( hva er det som knirker nå da?? flere tips?

Skrevet
Hei :)

Hatt flere eksempler av en slik kundeklage på jobben. Det som er feilen på din bil er stabstagforingene foran. Disse er svakhet på din bil. Du kan si til din mekaniker hos BMW at det ligger en Puma melding på det :D

Demperputer (bump stop) er vanligere feil på E9x og E87, det ligger det forøvrig også en puma measure på der man må modifisere de nye putene før montering :)

Disse er blitt bytta på min bil, men knirkinga kom tilbake etter kort tid.

Er det andre svakheter man burde vite om.

Synes det er rart at dette skal ryke etter 15000 km.

Skrevet

Disse er blitt bytta på min bil, men knirkinga kom tilbake etter kort tid.

Er det andre svakheter man burde vite om.

Synes det er rart at dette skal ryke etter 15000 km.

Blir knirkelyden forsterket ved kjøring på vått føre i en lengre periode på bilen din?

• 3 months later...
Skrevet

Har akkurat det samme problemet på min 2008 mod nå.. har fått bytta noen foringer, skimsa ut bremseskjold og visstnok strammet en eller annen plate.

Ble du klok på hva som var feil med bilen din?

Skrevet

Må passe på å vaske ekstrademper med silikonfjærner og slipe den ned 0,2 mm rundt kanten før montering for å få et bra resultat som varer!

Skrevet

har samme lyden selv. har hatt bilen inne på verksted og de har heise opp og sjekka alt uten å finne noen feil. For meg er ikke lyden noe fare så lenge verkstedet sier alt er i orden. Er ikke så ofte jeg får den lyden heller....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...