sjaastad Skrevet Mai 22, 2011 Share Skrevet Mai 22, 2011 Hei! Har hørt ein durelyd i bakstillinga mi i det siste, og mistenker desverre at det kan vere noe med diffen min. Bilen er en 320D som har rulla 185000, og vert voksen eid siden den var ny, så regner med den ikke er blitt brukt til drifting osv. Noen som vet om diffen er eit problem på desse bilene? Eller som har en framgangsmåte for å sjekke om det er den som er gåen? Lyden er høg buldring som merkast ved 70-80km+ men det blir heilt stilt i høgre svinger. Andre forslag til hva det kan vere? Har sjekka hjullager. Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Mai 22, 2011 Share Skrevet Mai 22, 2011 Høres i grunn ut som det du sier det ikke er - hjullager. Min 1999 320d har nå passert 433.000km, og jeg har ikke sett på dokumentasjon at det har vært problemer med diffen før jeg kjøpte den. Jeg har heller aldri hatt problemer med den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forbiss Skrevet Mai 22, 2011 Share Skrevet Mai 22, 2011 Viss det blir stille i høgresving ville eg tru at hjullageret på venstre side er defekt. Et hjullager kan ha ulyd sjøl om det ikkje er slakk i det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Mai 22, 2011 Share Skrevet Mai 22, 2011 Omvendt... Blir det stille i høyresving så avlastes høyre hjullager - og det er derved ødelagt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sjaastad Skrevet Mai 22, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 22, 2011 Ja det var hjullager eg trudde det var først, men kunne ikkje kjenne slark eller svakhetstegn i det. Får prøve å bytte det å se da:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Mai 22, 2011 Share Skrevet Mai 22, 2011 Om du ikke klarer å bestemme om det er hjullageret som er feilen selv, ville jeg fått noen andre til å vurdere det for deg. Blir litt dyrt å bytte hjullager på måfå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragmyh Skrevet Mai 23, 2011 Share Skrevet Mai 23, 2011 Jeg har hatt vibrasjoner på min e 46 320d/automat. Denne kom rundt 2000 omdr. ved litt belastning. Hørtes omtrent ut som om jeg kjørte på markeringslinja på veien. Hørte rykter om at det kunne være converteren. Nå har jeg byttet motor og gearkasse (av andre årsaker) og vibrasjonene er borte. Finn ut om det er hastighets- eller turtallavhengig. Dersom det varierer i svinger, er det nok ikke converteren. Ville kanskje sjekket motorfester (jeg oppdaget at et av mine var røket da jeg byttet motor). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå