Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hey :D Jeg har et Pipercross powerfilter som jeg har lyst og sette inn i bilen. Har sitt at folk bare skrur powerfilteret rett på lmm'en. Jeg har altså en e34 m50b25. Jeg har gått lenge nå uten og kjøpe rør, men har sitt litt rundt og mangen bare skrur det rett på lmm.

Noen som har gjort dette, vil den trekke varm luft og begynne og fuske?

Bilde av motoren.

lji0hlyh8fu85poan6di.jpg

Skrevet
ingen som vet om jeg kan ha powerfilteret rett på lmm?

går helt fint det men beste er og få det litt lenger frem og så lage varmeskjold..

vist ikke er monteringen mot sin hensikt..

Skrevet

Har testet dette med varm luft og filter.

Jeg hadde k&n con filter på min e82 120d. monterte en tempsonde inndustritype open ellement som reagerer lynraskt på filteret.

På en varm sommerdag med 20C så målte jeg rundt 45C når bilen stod i ro og sveiv. det er ikke så bra, men straks etter igansetting av bilen så sank tempen til ute temp på 2-3 sek. så optimalt er det ikke uten varmeskjold, men den kan fint fyngere.

Kjørte en 525i m50 med filter rett på LMM adri problem med det. Det største problemet er at det kan legge seg en oljefilm på LMM ellemente som kan føre til ødelagt/dårligvirkning/fusking: oljen kommer fra filteret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...