borge.strand Skrevet Mai 23, 2011 Skrevet Mai 23, 2011 Har skrudd litt på en E36 compact 316i i det siste. La merke til at temp-nåla står rett opp selv om bilen er kald. Når tenningen er av, går nålen ned til blått. Noen som har vært borti denne varianten før? Kan det være en sensorfeil? Jeg har nylig hatt termostaten ute og satt den inn igjen. Børge
borge.strand Skrevet Mai 23, 2011 Forfatter Skrevet Mai 23, 2011 Rett opp som i midt mellom blå og rød... Børge
BMWtotti Skrevet Mai 23, 2011 Skrevet Mai 23, 2011 Er vel mest sansynlig sensor eller indikator feil ja. Hvis jeg ikke husker fullstendig feil (Selv om det er fult mulig jeg gjør det) så sitter det to stk sensore på høyre side av motoren (Sett forfra) En til hjernen, og en til indikatoren. Godt mulig det er den som har tatt kvelden.
Yoneck Skrevet Mai 27, 2011 Skrevet Mai 27, 2011 Er vel mest sansynlig sensor eller indikator feil ja. Hvis jeg ikke husker fullstendig feil (Selv om det er fult mulig jeg gjør det) så sitter det to stk sensore på høyre side av motoren (Sett forfra) En til hjernen, og en til indikatoren. Godt mulig det er den som har tatt kvelden. Vet du (eller noen andre) omtrentlig riktig ohm-verdi på den ved kald og varm motor?
BMWtotti Skrevet Mai 27, 2011 Skrevet Mai 27, 2011 Er vel mest sansynlig sensor eller indikator feil ja. Hvis jeg ikke husker fullstendig feil (Selv om det er fult mulig jeg gjør det) så sitter det to stk sensore på høyre side av motoren (Sett forfra) En til hjernen, og en til indikatoren. Godt mulig det er den som har tatt kvelden. Vet du (eller noen andre) omtrentlig riktig ohm-verdi på den ved kald og varm motor? Kan nok ikke si jeg husker det nei. Men det bør være mulig å se en endring mellom kald/varm motor. Dersom det er en endring kan du nok ganske sikkert si at den virker. Dersom du har en kortsluttning eller brudd ville jeg nok ha vurdert å prøvd å bytte den. (tror ikke den er så dyr)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå