CV-Erik Skrevet Mai 23, 2011 Skrevet Mai 23, 2011 Heisann. Har et problem med lysa på E30n. Baklysa og interiørlysa fungerer kun når jeg setter på parklys på lysbrytern. Om jeg setter på kjørelys er baklys og interiørlys dødt! Har prøvd å bytte lysbryter, men ble ikke bedre... Dette begynner å gå meg på nervene... har dårlig tid før EU! Er VELDIG takknemlig for hjelp. Mvh Erik
Jørgen Lie Skrevet Mai 23, 2011 Skrevet Mai 23, 2011 Kan det være en jordingsfeil kanskje? Mål kontaktene på lysene i de forskjellige stillingene, å se om det kan være noe tull ! Hadde samme på en jeg hadde for en del år tilbake. Lysa levde sitt eget liv. Målte meg frem til at baklyktene var grunnen, og fant en ledning som var dårlig isolert, og gikk i jord!
CV-Erik Skrevet Mai 23, 2011 Forfatter Skrevet Mai 23, 2011 Kan det være en jordingsfeil kanskje? Mål kontaktene på lysene i de forskjellige stillingene, å se om det kan være noe tull ! Hadde samme på en jeg hadde for en del år tilbake. Lysa levde sitt eget liv. Målte meg frem til at baklyktene var grunnen, og fant en ledning som var dårlig isolert, og gikk i jord! Hmm... måling har jeg ikke noe greie på, men jeg kan jo se om jeg ser noe av det du nevner baki der! Er jo ikke umulig, da jeg smalt rumpa på bilen i en steinvegg i vinter, og var noen uker etter dette at lysa kødda seg til. Takk for hjelp! Titter på det i morra. Tar i mot andre forslag også!
Berndtsson Skrevet Mai 23, 2011 Skrevet Mai 23, 2011 Jeg tipper det er dioden i forbindelse med lysbryter som er gåen, den er billig og enkel å skifte Hadde akkurat like symptomer på den forrige e30' n min.
Berndtsson Skrevet Mai 23, 2011 Skrevet Mai 23, 2011 Diode?? Jepp, en motstand. Ser slik ut: Hvis det er den originale som sitter der kan den se mer ut som en "klump" i plastikk, men du kjenner igjen symbolene. samme som på bildet under Må monteres likt som den som sitter der, det er bare å se på symbolene
Berndtsson Skrevet Mai 23, 2011 Skrevet Mai 23, 2011 Du tar av dekselet som sitter under rattstammen, altså over pedalene. Så er det ei kabelremse der, som går fra lysbryter. Se gjennom den, så finner du dioden fort blant ledningene i det området
CV-Erik Skrevet Mai 23, 2011 Forfatter Skrevet Mai 23, 2011 Ahh, ok Slipper å ta av det dekselet, er av for lenge sia;p Takk for hjelp!
Berndtsson Skrevet Mai 23, 2011 Skrevet Mai 23, 2011 Da er det fort gjort:) Tror jeg ga 10 kr ellernoe for dioden, så det er ikke store summen det er snakk om! Bare hyggelig
CV-Erik Skrevet Mai 23, 2011 Forfatter Skrevet Mai 23, 2011 Forresten, du har ikke delenr på den der?
Berndtsson Skrevet Mai 23, 2011 Skrevet Mai 23, 2011 Forresten, du har ikke delenr på den der? Delenummer er 61311371957 Dioden er nummer 8 på bildet.
CV-Erik Skrevet Mai 23, 2011 Forfatter Skrevet Mai 23, 2011 Takk skal du ha FY faen den var dyr på GS...
CV-Erik Skrevet Mai 23, 2011 Forfatter Skrevet Mai 23, 2011 Fant ut at det var 2stk der, men den ene koster 248kr og den andre koster 125kr. Tenker jeg bestiller den billigste Håper det er dette som er feilen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå