Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei kjøpte en m47 veiv fra koed, til mitt tideligere m42 2 liter proskjekt som aldri bled realisert.

har en slaglengde på 88mm til motseting som 318is 81mm.

Det er litt galt å bare la en slik skatt ligge urørt i kjelleren.

Kom med bud. Jeg betalte 3600+frakt for den, ikke så enkelt å oppdrive.

ny6jm92ypyndnsdhj2ri.jpg

h6f5z5cg6o28kpyzpa0z.jpg

518i m43 veiv venstre, m47 mitten, 318is e30 m42 høyre

tp0lwze15yis0q108zmk.jpg

n1herwfzezd899hndt8h.jpg

Skrevet
Hvilken stempler må jeg ha i m42en for å få 2.0 og evt hva annet må gjøres ?

Finnes flere alternativer. Kommer ann på hvilke motor volum, kompreskjon, kvalitet du ønsker.

Flere har brukt m3 US 3liter stempler som er 86mm i diameter og 22mm pinne, usikker om du må dreie av stempelet.

De fleste som gjør dette bestiller spesial stempler fra fek JE. slik at du kan bruke orginale råder 140mm.

Finnes masse om dette på www.m42club.com og http://www.metricmechanic.com/

Skrevet
Er den maskinert om for å passe i M42? For de gjør den ikke orginalt..

Nei, den er ikke maskinert. må ta av 0,5mm av tykkelsen på enden av veiven. Slik at du får på drevet til register kjede. Ikke noe hokus pokus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...