takaasen Skrevet Mai 23, 2011 Skrevet Mai 23, 2011 Hei kjøpte en m47 veiv fra koed, til mitt tideligere m42 2 liter proskjekt som aldri bled realisert. har en slaglengde på 88mm til motseting som 318is 81mm. Det er litt galt å bare la en slik skatt ligge urørt i kjelleren. Kom med bud. Jeg betalte 3600+frakt for den, ikke så enkelt å oppdrive. 518i m43 veiv venstre, m47 mitten, 318is e30 m42 høyre
Dhamree Skrevet Mai 23, 2011 Skrevet Mai 23, 2011 Hvilken stempler må jeg ha i m42en for å få 2.0 og evt hva annet må gjøres ?
takaasen Skrevet Mai 24, 2011 Forfatter Skrevet Mai 24, 2011 Hvilken stempler må jeg ha i m42en for å få 2.0 og evt hva annet må gjøres ? Finnes flere alternativer. Kommer ann på hvilke motor volum, kompreskjon, kvalitet du ønsker. Flere har brukt m3 US 3liter stempler som er 86mm i diameter og 22mm pinne, usikker om du må dreie av stempelet. De fleste som gjør dette bestiller spesial stempler fra fek JE. slik at du kan bruke orginale råder 140mm. Finnes masse om dette på www.m42club.com og http://www.metricmechanic.com/
Petterv Skrevet Mai 24, 2011 Skrevet Mai 24, 2011 Er den maskinert om for å passe i M42? For de gjør den ikke orginalt..
takaasen Skrevet Mai 24, 2011 Forfatter Skrevet Mai 24, 2011 Er den maskinert om for å passe i M42? For de gjør den ikke orginalt.. Nei, den er ikke maskinert. må ta av 0,5mm av tykkelsen på enden av veiven. Slik at du får på drevet til register kjede. Ikke noe hokus pokus.
Petterv Skrevet Mai 24, 2011 Skrevet Mai 24, 2011 Må også, frese ut dypere kile spor, vet de ikke er noe hokus pokus. Tenkte bare de var greit å vite for den som kjøper den...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå