Dorris Skrevet Mai 24, 2011 Skrevet Mai 24, 2011 Hei. Jeg har den "store" diffen til e30 liggende, også må jeg ha i en litt bøs innsats.. Hva burde jeg bruke fra? 3.5l??
Joachim_M5 Skrevet Mai 27, 2011 Skrevet Mai 27, 2011 Du får ikke noe bøsere innsats originalt som passer i store E39 diffen. Store E30 diffen er 188mm, samme som lillediffen i 5 serie. Stordiffen i 5-serie (535 og oppover) er 210mm (9 tomms). Skal du ha bøsere innmat i den du har så selger GS ny sperreinnsats som sperrer 60% var det vel. Den innsatsen er av typen Torsen diff såvidt jeg husker, samme som Quaife. Alternativ 2 er å få frest nye rampvinkler på trykk-koppene i diffen din og sette i nye lameller. Det er samme prosedyre som er gjort i motorsport-diffene. Da kan du få opptil 75% sperre, avhengig av hvilke rampvinkler man velger. Jeg vet om en som kan gjøre dette, koster 3000sek for fresinga. Alternativ 3 er å gjøre som jeg, bygge om til 210 diff, men da må du ha andre drivaksler, 5-serie nav og knuter, samt bygge nytt oppheng i bakkant på diffen Håper dette var til hjelp
Dorris Skrevet Juni 7, 2011 Forfatter Skrevet Juni 7, 2011 Ja, riktig Da er det vel like greit å bygge om til annen type da Eventuellt volvo aksling
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå