tittigulle Skrevet Mai 24, 2011 Skrevet Mai 24, 2011 ja.. da er jeg tilbake igjen denne gangen lurer jeg på om noen kan fortelle meg hva som er galt når det sier pling også står det kuhlwasserstand+,det kan kan skje når jeg starter bilen el mens jeg kjører.... kjølevæske lampa har altid lyst når jeg har starta og stoppa bilen men nå plinger det oxo... hva er galt? er det vannpumpa som har tenkt å ta kvelden eller hva? blir så bekymret av bilen jeg... er det noen som kjenner til dette
tittigulle Skrevet Mai 24, 2011 Forfatter Skrevet Mai 24, 2011 nei,det er ikke for lite kjølevæske,den er akkurat på streken på dispenseren
KKise Skrevet Mai 25, 2011 Skrevet Mai 25, 2011 Kuhlwasserstand betyr jo direkte oversatt kjølevannstand. Kan være sensoren i kjølevæsketanken som begynner å bli dårlig og trenger en utskifting.
tittigulle Skrevet Mai 27, 2011 Forfatter Skrevet Mai 27, 2011 tenkte ikke på noen sensor jeg,ja kanskje den er klar for utskifting.... er det flere sensorere/følere på bilen som har med det å gjøre?
KKise Skrevet Mai 27, 2011 Skrevet Mai 27, 2011 Nei ikke andre enn den i tanken. Kan jo også være en feil med check controlen, men prøv å bytt sensor først.
hao Skrevet Mai 27, 2011 Skrevet Mai 27, 2011 Kuhlwasserstand betyr jo direkte oversatt kjølevannstand. Kan være sensoren i kjølevæsketanken som begynner å bli dårlig og trenger en utskifting. +1 Du kan også slå av pling på check kontroll
BMWtotti Skrevet Mai 27, 2011 Skrevet Mai 27, 2011 Luft i kjølesystemet? Vet ikke om det kan ha innvirkning på systemet, men. Virker alt som det skal? Motoren blir ikke for varm? Har god varmluft inne i bilen hele tiden?
tittigulle Skrevet Mai 28, 2011 Forfatter Skrevet Mai 28, 2011 Nei ikke andre enn den i tanken. Kan jo også være en feil med check controlen, men prøv å bytt sensor først. hva heter denne sensoren da? jeg leta etter den på gs men jeg finner den ikke
tittigulle Skrevet Mai 28, 2011 Forfatter Skrevet Mai 28, 2011 jeg tror jeg ikke vil koble ut plingen.. det er jo fint at bilen "sier" i fra når den ikke er helt i form lissom... alt virker som det skal,bytta pakningen i dispenseren i vinter og jeg har lufta og passa på ot det er i orden.. bilen blir god og varm inni viss jeg ønsker det.. og nåla på tempmåleren står et hakk føre midten når bilen er varm.....
KKise Skrevet Mai 29, 2011 Skrevet Mai 29, 2011 Nei ikke andre enn den i tanken. Kan jo også være en feil med check controlen, men prøv å bytt sensor først. hva heter denne sensoren da? jeg leta etter den på gs men jeg finner den ikke Nr 13 på deletegningen over radiatoren. 61311384739 Føler ekspansjonstank E-34/36 318.60,-
tittigulle Skrevet Mai 30, 2011 Forfatter Skrevet Mai 30, 2011 tusen takk.. da er delen bestilt.så får vi se.. tenkte å bytte termostat med det samme vannet er av bilen...bare for å ha gjort det oxo lissom
tittigulle Skrevet Juli 31, 2011 Forfatter Skrevet Juli 31, 2011 jammen meg bra jeg bestemte meg for å bytte termostat i samme slengen,bra jeg somla med sensorbytte oxo... termostaten streika i forige uke,før jeg hadde tappet av vannet og bytta sensor... Men nå står bilen i garasjen ferdig demontert og klar for å få sine nye deler montert i morra.... MEN.. grunnen til at bilen står er for at dynamon har gjort sitt... griiiiin
hao Skrevet August 1, 2011 Skrevet August 1, 2011 Kuhlwasserstand betyr jo direkte oversatt kjølevannstand. Kan være sensoren i kjølevæsketanken som begynner å bli dårlig og trenger en utskifting. Her er nok synderen. Det at det plinger nå og ikke før er bare at du har slått på plingalarmen på check-kontrollen.
tittigulle Skrevet August 11, 2011 Forfatter Skrevet August 11, 2011 ja,da var sensor og termostat byttet..og dynamo.og.og og.. ja det ble litt bytting.. men nå starter bilen og Kuhlwasserstand greiene har forsvunnet.... MEN jeg syns bilen blir for varm.. før stod tempraturmåleren på ca en mm føre midten men nå står den en mm over midten og gjerne litt til....Hvorfor? har jeg ikke fått lufta bra nok?kan jeg ha fått bytta om på de små to slangene som går inn ved luftfilteret? noen forslag??? unga og jeg skal på tur i morra og da må bilen være i orden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå