Gå til innhold

tror at det er noe galt med kjølesystemet på min E34..hjelp

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Trenger ikke være annet enn at du har kjøpt en varmere termostat enn den du hadde før.

Hadde du hatt luft i systemet ville den kokt eller at du ikke får varme i varmapparatet

Skrevet

vi kom nesten halvveis til tusenfryd... etter å ha stoppa mange ganger for å lufte og fylle på vann og bilen koka og koka... så bestemte vi at vi reiser dit en annengang og heller prøver å komme hjem.. vi har brukt 4t på4 mil... lurer på om vannpumpa har satt seg jeg... og hvorfor viser ikke temraturmåleren at bilen koker??? noen forslag på hvor jeg skal beggynne å lete etter feil?

må jo vente til motoren blir litt kaldere da....

Skrevet

Temp på 0 og bilen koker er en klar indikasjon på luft i systemet.

Sett bilen i motbakke mens den går og etterfyll hele tiden til det ikke krymper mere.

Lufteskruen må være oppe da.

Skrevet
Trenger ikke være annet enn at du har kjøpt en varmere termostat enn den du hadde før.

Hadde du hatt luft i systemet ville den kokt eller at du ikke får varme i varmapparatet

det er vist en helt lik termostat,sjekka nå

Skrevet

Lik i utseende men sjekket du om det sto noen tall på den?

Finnes termostater alt fra 78 gr C til 94 gr C

Den må også stå riktig veg.

Skrevet

Lik i utseende men sjekket du om det sto noen tall på den?

Finnes termostater alt fra 78 gr C til 94 gr C

Den må også stå riktig veg.

det stod 88C på begge to... jeg koka de på kjøkkenet i går og det var kunn den nye som virka.... termostaten skal vel stå med den lengste enden inn i motoren og med den store sirkelen ut håper jeg [-o<

Skrevet

nå har jeg montert alt igjen.. fylt på kjølevæske med lufteskrue oppe, vær gang det fyller seg opp har jeg klemt litt i slanger og fått på litt mere vann,det er nok mye luft igjen for det har ikke gått på mere en ca7 liter..skal snart rygge ut bilen,sette den i oppoverbakke og lufte mere med motor og vifte igang....så får vi se... krysser fingre jeg..

drev med dette i vinter oxo men da var det sååå samarbeidsvillig atte...

Skrevet
Sett bilen i motbakke mens den går og etterfyll hele tiden til det ikke krymper mere.

Lufteskruen må være oppe da.

Prøv dette og se om vannet bare forsvinner.

Enten blir alt greit ellers så forsvinner antagelig kjøleveska ut eksosen, noe som indikerer på at toppen er gåen.

Pass på så du etterfyller slik at tanken ikke går tom mens du holder på.

Er ellers en svært liten mulighet for at en kjølekanal er tett da.

Regner med at du har sjekket at motoroljen ikke er grå(vann i olje blir grå)

Kan se etter under påfyllingslokket.

Skrevet

ikke noe grått på påfyllingslokket... har lufta litt nå og det kommer masse luft.... men nå er det tomt for frostvæske her så jeg må vente til venninna mi kommer med mere.... gidder jo ikke å måtte risikere å måtte gjøre alt dette på nytt viss alt er i orden da....

Skrevet

nå har jeg lufta og lufta og lufta i oppoverbakke,mens jeg har kjørt tur,klemma på slanger når bilen er kald og varm.. oxo har jeg lufta enda mere.... men temraturmåleren viser fortsatt litt over midten... men det kommer fortsatt litt luft i ny og ne.... kan den få inn luft fra noe sted?? kan den nye sensoren som sitter i bånn av radiatoren gjøre dette??? gir snart opp jeg nå

Skrevet

Hva er problemet? At måleren viser annerledes nå enn før?

Hvis den ikke koker og det kommer varmluft fra varmapparatet må en vel være fornøyd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...