Gå til innhold

tror at det er noe galt med kjølesystemet på min E34..hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

bilen koker ikke lenger men det er noe galt.. det har kommet en ny ulyd framme i motoren,en "svirre" lyd og bilen virker skikkelig .. som at den blir holdt igjen eller er halv død..

etter en kjøre tur nå så spruter det vann,bobler og noen ganger skum ut av lufteskruen... når lufteskruen er åpen og jeg klemmer litt på den øverste slangen så kommer det bare luft.....

kan noen av kanalene i radiatoren være tette ol?

og den svirre lyden kan det være en lite glad vannpumpe?el denne viskose saken på vifta?...

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

jeg klare ikke helt å tro at alt er bra nå....

jeg har lufta den bilen 4-5 ganger og har aldri hatt noe prob med det ,etter at jeg fulgte tips fra folk her.... men denne gangen går det jo ikke å få ut all lufta,det er noe som er andeledes....

feks:den overste slangen som går fra termostathuset til radiatoren,kan jeg klemme på og det kommer ikke annet en luft og damp til tider,før når jeg klemte på den kunne jeg jo klemme slik at overfødig vann rant ut av ekspasjonstanken.....

radiatoren er kald oppe og varm nederst.

den nederste slangen som går fra radiatoren og opp tiltermostathuset er kald....

oxo er det denne svirre svirre lyden...

det ser ut som at det er "kast"i kjølevifta ....

hvor hard motstand skal det være i den viskose saken?

en liten ting jeg lurer på: disse to slangene som har med varming av gasspielet å gjøre,i hvilken rekkelølge skal di monteres på denne dingsen som sitter på luftfilteret?

Skrevet

kom brått på noe her.. dynamon røyk jo og når den skulle monteres igjen så viste det seg at det ene festet hadde sprukket,det øverste der hvor reimhjulet og dynamoen festes... så jeg brå bytta denne aluminiums klumpen som oljefilteret sitter i,den jeg satte på passa jo men er fra en litt mindre motor tror jegmed vanos.... vet ikke om det har noe å si ang de problemene bimmeren og jeg opplever nå...

• 3 weeks later...
Skrevet

vil bare oppdatere litt her.....

lufting er saken.. og når mann tror at mann er ferdig med det såå luft litt til... har kjørt en del mil nå og må bare finne meg i at tempraturviseren viser andeledes nå en før,bilen koker ikke,den holder på vannet... ja jeg er fornøyd :applause:

men stadig bekymret..hihi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...