Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :)

Skal godkjenne en e34 520 som m5. Har alt av papirer fra bt og bmw. Søknaden er sendt og fått svar. Mangler å vite hvor motor kommer fra, står d i svaret fra bt.

Så d er dette jeg mangler.

Lurer derfor om hvordan jeg skal få lest av motor nummer og hvor d står. Mener d er på blokka på venstre side. Snakket med Bmw norge og dem finner da ut hvor motor kommer fra sa dem.

Har kvittering på motor gear og understell men d er 6 år siden. Har snakket med verkstede som solgte d men di husker ikke hvor den kom fra.

Noe forslag? er d mange siffer?

Skrevet

hei

har akurat godkjent min m5 3,6 :)

motor nummere står oppe under eksosmanifoilen i fram kant av motoren,det er 7 tall og en bokstav(er i såfall det på min).vis de spør etter type nummere på motoren så står det oppe der strammeren til dynamoen står og ved startmotoren :)

• 2 weeks later...
Skrevet
hei

har akurat godkjent min m5 3,6 :)

motor nummere står oppe under eksosmanifoilen i fram kant av motoren,det er 7 tall og en bokstav(er i såfall det på min).vis de spør etter type nummere på motoren så står det oppe der strammeren til dynamoen står og ved startmotoren :)

Hei! Tusen takk for svar! :) Fant nummere å fikk ordnet papirer på hvor motoren kommer fra.

Men jeg har et problem. Bt krever ny totalvektsgaranti fra bmw norge.

Men hvis jeg holder meg innen for vektene som står i vognkortet så blir den godkjent uten ny totalvektsgaranti. 930kg framaksel, 1100kg bakaksel og totalvekta 1910kg står d i vognkortet mitt. Min bil er en 520.

Men di papirene som jeg har på vekta på en m5 er: 1030kg forran, 1150kg bak og 2100kg totalvekt.

Får å få bruke disse vektene så måtte jeg få ny totalvektsgaranti fra Bmw norge. Det fikk jeg ikke.

Syns d er rart at di krever d når jeg har fremskaffet papirer på råkarrosseriene fra 518-m5 og det er samme dele nummer på dem. Stemplet og underskrevet av bmw.

Får registrert min som 4 seter får d står i 4 seters interiør i den.

Skal veie bilen min på fredag får å se hvor mye over jeg er på vekta.

Mener å huske da jeg veide den for en stund siden at den var 2000kg med 4 personer i bilen og 1000kg forran og 1000kg bak. Problemet blir forran. ca 70kg!!!!!!!!

Skal ha kun 5liter på tanken, alt i bagasje rommet er tatt ut, sette på 16" felger(står på 18",sparer ca 10kg på det), og ta ut alt som har med ac å gjøre.

Hvordan fikk du dette med vekta godkjent?

Håper du kan gi meg noen tips og info, for d står kun i d med vekta for å få den godkjent nå.

Mvh Runar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...