prohognes Skrevet Mai 25, 2011 Skrevet Mai 25, 2011 Hei! Skal godkjenne en e34 520 som m5. Har alt av papirer fra bt og bmw. Søknaden er sendt og fått svar. Mangler å vite hvor motor kommer fra, står d i svaret fra bt. Så d er dette jeg mangler. Lurer derfor om hvordan jeg skal få lest av motor nummer og hvor d står. Mener d er på blokka på venstre side. Snakket med Bmw norge og dem finner da ut hvor motor kommer fra sa dem. Har kvittering på motor gear og understell men d er 6 år siden. Har snakket med verkstede som solgte d men di husker ikke hvor den kom fra. Noe forslag? er d mange siffer?
norli racing Skrevet Mai 30, 2011 Skrevet Mai 30, 2011 hei har akurat godkjent min m5 3,6 motor nummere står oppe under eksosmanifoilen i fram kant av motoren,det er 7 tall og en bokstav(er i såfall det på min).vis de spør etter type nummere på motoren så står det oppe der strammeren til dynamoen står og ved startmotoren
prohognes Skrevet Juni 8, 2011 Forfatter Skrevet Juni 8, 2011 heihar akurat godkjent min m5 3,6 motor nummere står oppe under eksosmanifoilen i fram kant av motoren,det er 7 tall og en bokstav(er i såfall det på min).vis de spør etter type nummere på motoren så står det oppe der strammeren til dynamoen står og ved startmotoren Hei! Tusen takk for svar! Fant nummere å fikk ordnet papirer på hvor motoren kommer fra. Men jeg har et problem. Bt krever ny totalvektsgaranti fra bmw norge. Men hvis jeg holder meg innen for vektene som står i vognkortet så blir den godkjent uten ny totalvektsgaranti. 930kg framaksel, 1100kg bakaksel og totalvekta 1910kg står d i vognkortet mitt. Min bil er en 520. Men di papirene som jeg har på vekta på en m5 er: 1030kg forran, 1150kg bak og 2100kg totalvekt. Får å få bruke disse vektene så måtte jeg få ny totalvektsgaranti fra Bmw norge. Det fikk jeg ikke. Syns d er rart at di krever d når jeg har fremskaffet papirer på råkarrosseriene fra 518-m5 og det er samme dele nummer på dem. Stemplet og underskrevet av bmw. Får registrert min som 4 seter får d står i 4 seters interiør i den. Skal veie bilen min på fredag får å se hvor mye over jeg er på vekta. Mener å huske da jeg veide den for en stund siden at den var 2000kg med 4 personer i bilen og 1000kg forran og 1000kg bak. Problemet blir forran. ca 70kg!!!!!!!! Skal ha kun 5liter på tanken, alt i bagasje rommet er tatt ut, sette på 16" felger(står på 18",sparer ca 10kg på det), og ta ut alt som har med ac å gjøre. Hvordan fikk du dette med vekta godkjent? Håper du kan gi meg noen tips og info, for d står kun i d med vekta for å få den godkjent nå. Mvh Runar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå