joachim sørlie Skrevet Mai 26, 2011 Skrevet Mai 26, 2011 Da har jeg endelig somla meg til og lage meg en tråd om e28`n min! Den skal brukes i drifting i er hovedgreia, men kommer også til og bli brukt på bane utenom det også Det er en 518 1985 mod som kom utifra fabrikken som alpina hvit og minimalt med utstyr.. Kjøpte den i sommerferien 2009 på en fin sommer dag! planen for prosjektet er drifting bil, siden det ikke er altfor mange som har e28 som banebil enda, håper jeg på og få kjørt en liten stund for banen kryr av dem, slik som med e30 liten spec liste hittil.. motor: m30b28 t70 turbo 38mm TIAL WG rustfritt grenrør stor IC med 3" alu rør. skikkelig slangeklemmer til luften 044 bensinpumpe stort bensinfilter 40L fuelcell i alu surge tank 25 rader oljekjøler stålomspunnende slanger til turboen, tur, retur. Powerflex/ GS foringer. 3,5l bremser Sveisa 4,10 diff, 3,07 diffbrems Kryssbur Bøttesoler og 4-punkt Servo div målere innfelt i dash batteri baki. Bilen akkurat hjemme når jeg kjøpte den.. litt etterpå den vinteren sto alt stille.. oppkobling av ledningsnett og lamper ute seint etter oppkoblinga.. og for dem som veit så er sommerdekk foran veldig dårlig deal den første snø kvelden, svingen ble rett og slett for brå.. sveising av diff lakking av lister reiv i og kjøpte ispigg midt oppi det hele.. tilbake fra burbygger stol, belter og jekk kjøpt inn og motor ble tatt ut av donor bil hjemmelaga stolfeste skruing i vinterferien sammen med to andre venner. ( drifting dem driver med og..) begge bilan kapping av fjører for og finne riktig høyde og valsing før coilovers blir kjøpt.. og litt utenom bilskruinga så må man ha det gøy.. også til den siste uka.. ut med det ubrukelige! og starta med og ta ned hele forstillinga i dag, men det begynte jo og reine som vanelig.. så ble fikk til lite da..
e28stian Skrevet Mai 26, 2011 Skrevet Mai 26, 2011 Se der ja, dette prosjektet har potensiale, Kun for banebruk eller skal du registrere den også?. Kan personlig underskrive at en 2,8 liter går greit sidelengs med litt oppmuntring, og det er greit å lære teknikken med noe som ikke river trynet av deg med det første og XD. Er du litt hendig med en loddebolt kan du spare tusener på www.diyautotune.com btw, mens kursen er gunstig
gkw89 Skrevet Mai 26, 2011 Skrevet Mai 26, 2011 dette blir kult, "nabo'n" gleder meg til å se åssen det går framover!
NicklasFS Skrevet Mai 27, 2011 Skrevet Mai 27, 2011 bra det ikke bare er jeg som har sånne prosjekter lykke til, ser bra ut
joachim sørlie Skrevet Mai 27, 2011 Forfatter Skrevet Mai 27, 2011 e28stian.. den skal kun brukes på bane, da jeg tror jeg hadde slitet greit masse med og få den på veien.. også det med datasprutet, det er en tanke som jeg har hatt lenge, det blir enten MS eller ifra www.datasprut.no men alt det tar vi til vinteren, nå vil jeg mest begynne og kjøre litt
joachim sørlie Skrevet Mai 27, 2011 Forfatter Skrevet Mai 27, 2011 tok ned hele forstillinga i dag, den blir pussa og lakka opp igjen, pluss litt diverse nytt i morra ribber jeg resten av det som er igjen i motorrommet så det blir klart for lakk
joachim sørlie Skrevet Mai 31, 2011 Forfatter Skrevet Mai 31, 2011 forstillinga er klar for og settes sammen igjen, noe som sikkert skjer i dag. og været setter en stopper for det meste når det bare regner 24/7.. og har kanskje fått tak i ny styresnekke med servo, så blir det litt enklere og ratte litt bilder kommer når jeg får lagt inn bildene på dataen!
fizn Skrevet Mai 31, 2011 Skrevet Mai 31, 2011 Hvor mye måtte du ut med for servo? Kunne tenkt meg det selv, er jo et helvette å lukeparkere f.eks uten
Thomas9 Skrevet Mai 31, 2011 Skrevet Mai 31, 2011 Detta kan bli bra, morro med flere e28'er som blir brukt riktig:)
joachim sørlie Skrevet Mai 31, 2011 Forfatter Skrevet Mai 31, 2011 det er litt uvist enda.. men tror jeg får den billig billig og er ikke bare det at den er tung på rattet men også det at det er hundre runder på rattet.. noe som er litt teit når man skal slædde mye
joachim sørlie Skrevet Juni 7, 2011 Forfatter Skrevet Juni 7, 2011 ja, da har det skjedd litt igjen prøver bare og få tak i et endeledd da det tok kvelden etter mye om og men.. noe som viser seg og ikke være så lett, men får prøve hellanor og bare håpe på dem har der! fikk også på litt mindre gummi på to av felga, men varte ikke lenge da det ene lakk.. og forstillinga ligger fortsatt bare i noen deler på verkstdet fikk også begynt på og lakke lister rundt om og ja, blinklyset skjevt, ble sånn når jeg vaska motorrommet og sånn..
Haakjin Skrevet Juni 7, 2011 Skrevet Juni 7, 2011 Dette blir bra Sørlie Er det driftmonkey e30n som henger på bukken der på ett bilde? Liker måten du gjør det på, må bare si ifra om du trenger deler til M30 Skal vell plukke ut 2.8l min til fordel for 3.5. Fortsett slik, Hvordan ble det når du lakkerte shadowline da?
joachim sørlie Skrevet Juni 7, 2011 Forfatter Skrevet Juni 7, 2011 det er den jaa, mister " nelson" sin takker for det, er greit og vite noen har noe deler i reserve tilfelle noe skulle skje selve lakeringa gikk helt greit, jeg bare maskerte opp godt rundt, lakka bare over med whurt sin sprayboks har liksom ikke fått sett siden det kun regner her hele tiden.. men tror det ble helt ok
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå