Gå til innhold

Montere justerebare Xyz fjører bak på e30

engen90
 Share

Anbefalte innlegg

Da har det seg sånn at jeg kjøpte et xyz understell fra koed (såvidt jeg veit akkuratt det samme som d2 og k sport) ,men fikk ikke med noen monteringsguide (dvs. den jeg fikk med forklarer ingenting om montering på e30) . Spurte koed om hvordan montering og sånt var før jeg kjøpte det, men de virka nokså usikkre og sa det fulgte med monteringsguide så har ikke giddi og mast mer på dem. Etter litt søking rundt har jeg fått det til forran.

Men bak får jeg det ikke til å stemme. Det burde jo sies at dette settet egentlig er til e30 m3, men de på koed mente det skulle passe. Først og frems aner jeg ikke hvordan gjengehylsene skal festes.

vwk88u9whbcxlkkfe03d_thumb.jpg

Her er et bildet av hele greia, først når jeg så på det trodde jeg at bolten skulle gå gjennom bærearmen og skru fast hylsa i bærearmen, men bolten er langt ifra lang nok. Andre veien så hylsa kommer over fjæra får jeg heller ikke til å stemme om jeg skal bruke skiva og bolten.

I denne tråden er det også bilder av hvordan det er montert bak, bare på en m3 som det egentlig hører hjemme på. Men jeg skjønner jo ikke hvordan det har blitt gjort :P

http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=114154

Den enden av fjøra som skal inn i tappen som orginalfjøra går inn i er også "viere" så den blir slarkete. Dette er ikke noe stort problem og jeg kan bare få dreid ei nylonhylse eller noe så fjøra holdes bedre på plass, men lurer litt på om disse tappene som fjøra sitter i er større på m3.

På forhånd takk for alle svar

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på e30 bak, så finnes det jo ikke en lettere bil å montere? er to muttere i toppen av demper(13mm skralle) og en bolt i bunn av demperen inn i demperen først, deretter skru den i bærearmen(19mm skralle/fastnøkkel)

Edit: trudde du prata om alt jeg, men på fjæra, så skal den vel passe rett oppi, med den gummiforinga i bunn og topp av org.fjæra? gjorde det på to kompiser sine ihvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ka som er forskjeln på e30 bruen å e30 m3 bruen? mener de er lik.. bare annen boltsirkel..

ser ut som på gs at de er lik...

det ser bare ut som du skal ta bort bolten... vist du ser på bildene på gs

Om Fjærfestene er like er det jo greit, da skal det vertfall ikke ha noe å si at det egentlig er til m3.

Hvilke bilder på gs er det du mener?

på e30 bak, så finnes det jo ikke en lettere bil å montere? er to muttere i toppen av demper(13mm skralle) og en bolt i bunn av demperen inn i demperen først, deretter skru den i bærearmen(19mm skralle/fastnøkkel)

Edit: trudde du prata om alt jeg, men på fjæra, så skal den vel passe rett oppi, med den gummiforinga i bunn og topp av org.fjæra? gjorde det på to kompiser sine ihvertfall

"passer" jo oppi, men er mye større diameter inni justeringshylsa enn diametern på tappen til fjæra så føler det blir litt feil. Men tenkte litt på å dreie til ei hylse som kan få det til å stå fast og senterert om dere skjønner. Den forsjellen som er på senkefjæra og org. fjæra der fjæra bare skal rett på tappen er ikke så stor at det har noe særlig og si (tror jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Liten stund siden jeg fikk til detta nå men bildeopplastinga funka ikke så vente med å skrive.

I vertfall ente jeg opp med og dreie ei hylse som passa ned på tappen til fjæra og inni justeringshylsa.

8a1ly9yo9s7ske3c6oys_thumb.jpg

ewrhaklkyejhygv67j5c_thumb.jpg

enuoxacwz1rjxux6f6az_thumb.jpg

Funka helt supert, men er fortsatt litt nysgjerrig på hvordan dissa taiwanerne mener detta egentlig skal monteres :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...