engen90 Skrevet Mai 26, 2011 Share Skrevet Mai 26, 2011 Da har det seg sånn at jeg kjøpte et xyz understell fra koed (såvidt jeg veit akkuratt det samme som d2 og k sport) ,men fikk ikke med noen monteringsguide (dvs. den jeg fikk med forklarer ingenting om montering på e30) . Spurte koed om hvordan montering og sånt var før jeg kjøpte det, men de virka nokså usikkre og sa det fulgte med monteringsguide så har ikke giddi og mast mer på dem. Etter litt søking rundt har jeg fått det til forran. Men bak får jeg det ikke til å stemme. Det burde jo sies at dette settet egentlig er til e30 m3, men de på koed mente det skulle passe. Først og frems aner jeg ikke hvordan gjengehylsene skal festes. Her er et bildet av hele greia, først når jeg så på det trodde jeg at bolten skulle gå gjennom bærearmen og skru fast hylsa i bærearmen, men bolten er langt ifra lang nok. Andre veien så hylsa kommer over fjæra får jeg heller ikke til å stemme om jeg skal bruke skiva og bolten. I denne tråden er det også bilder av hvordan det er montert bak, bare på en m3 som det egentlig hører hjemme på. Men jeg skjønner jo ikke hvordan det har blitt gjort http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=114154 Den enden av fjøra som skal inn i tappen som orginalfjøra går inn i er også "viere" så den blir slarkete. Dette er ikke noe stort problem og jeg kan bare få dreid ei nylonhylse eller noe så fjøra holdes bedre på plass, men lurer litt på om disse tappene som fjøra sitter i er større på m3. På forhånd takk for alle svar Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
engen90 Skrevet Mai 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2011 Noen med peiling på detta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
engen90 Skrevet Mai 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2011 heppsan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten325i Skrevet Mai 28, 2011 Share Skrevet Mai 28, 2011 ka som er forskjeln på e30 bruen å e30 m3 bruen? mener de er lik.. bare annen boltsirkel.. ser ut som på gs at de er lik... det ser bare ut som du skal ta bort bolten... vist du ser på bildene på gs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gkw89 Skrevet Mai 28, 2011 Share Skrevet Mai 28, 2011 på e30 bak, så finnes det jo ikke en lettere bil å montere? er to muttere i toppen av demper(13mm skralle) og en bolt i bunn av demperen inn i demperen først, deretter skru den i bærearmen(19mm skralle/fastnøkkel) Edit: trudde du prata om alt jeg, men på fjæra, så skal den vel passe rett oppi, med den gummiforinga i bunn og topp av org.fjæra? gjorde det på to kompiser sine ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
engen90 Skrevet Mai 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2011 ka som er forskjeln på e30 bruen å e30 m3 bruen? mener de er lik.. bare annen boltsirkel..ser ut som på gs at de er lik... det ser bare ut som du skal ta bort bolten... vist du ser på bildene på gs Om Fjærfestene er like er det jo greit, da skal det vertfall ikke ha noe å si at det egentlig er til m3. Hvilke bilder på gs er det du mener? på e30 bak, så finnes det jo ikke en lettere bil å montere? er to muttere i toppen av demper(13mm skralle) og en bolt i bunn av demperen inn i demperen først, deretter skru den i bærearmen(19mm skralle/fastnøkkel)Edit: trudde du prata om alt jeg, men på fjæra, så skal den vel passe rett oppi, med den gummiforinga i bunn og topp av org.fjæra? gjorde det på to kompiser sine ihvertfall "passer" jo oppi, men er mye større diameter inni justeringshylsa enn diametern på tappen til fjæra så føler det blir litt feil. Men tenkte litt på å dreie til ei hylse som kan få det til å stå fast og senterert om dere skjønner. Den forsjellen som er på senkefjæra og org. fjæra der fjæra bare skal rett på tappen er ikke så stor at det har noe særlig og si (tror jeg) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
engen90 Skrevet Juni 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2011 Liten stund siden jeg fikk til detta nå men bildeopplastinga funka ikke så vente med å skrive. I vertfall ente jeg opp med og dreie ei hylse som passa ned på tappen til fjæra og inni justeringshylsa. Funka helt supert, men er fortsatt litt nysgjerrig på hvordan dissa taiwanerne mener detta egentlig skal monteres Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå