Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hallo, jeg er ny her på forumet og nå trenger jeg hjelp for skal bytte topp pakning på min bmw e30 :( å jeg lurer felt på hva jeg trenger av nye deler utenom topp pakning, reggreim å strekkbolter :)

takker for svar :D

Skrevet

takk for svar, det som er no dritt et at jeg ikke vet vilke årsmodell motoren er for den ble satt i før jeg kjøpte bilen, bilern er egentli en 320 men er flyttet over alt fra en 325

Skrevet

Hvis du ikke vet når vannpumpen ble byttet sist, kan det være greit å bytte den når du først har tatt av alle delene.

Skrevet

oki ;) men det sm er greia et at jeg kikka litt under bilen så så e ein liten vannperle ut mellom toppen og blokka på 6sylinder ifra registeret å lurer på om det kan være topp pakning eller noe annet, er ikke så kjent med disse bilene, men ein kamerat trodde det kunne være noe annet en topp pakning

Skrevet

Det trenger ikke nødvendigvis å være toppakningen. Er det kjølevæske i eksos? mye blå/hvit eksos? Hvordan ser det ut på peilepinnen og under oljepåfyllingslokket? I ekspansjonstanken til kjølevannet?

Skrevet

såklart bruker den litt når det kommer litt vann mellom toppen og blokka og den lekker litt ifra radiatoren men det har den gjort ein stund,

Skrevet

Da hadde jeg bare satsa på å fått tetta radiatorlekkasjen og kjørt videre. Det er da med andre ord ikke noen tydelige tegn på gåen toppakning enda. Men får du tettet lekkasjen på radiatoren, så kan det likevel være greit å være ekstra oppmerksom på vann/olje og nivåer i en liten stund fremover. Holder det seg fint, så er det ingen grunn til panikk enda. :)

Skrevet

oki :D ja nå har jeg fått tak i "ny" radiator, værtfall ein som er tett hehe :P så får mi se, får ikke lappen rikitg ennå, men nermer seg stygt :P så må få bilen iorden snart :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...