Gå til innhold

skurring i høytalerne på e-34!

Anbefalte innlegg

hei..

har nettopp montert en ny spiller i bilen, men det blir bare skurring ut av høytalerne, er det noen som har koblings skjema over den orginale pluggen til stereoen, regner med det er en forsterker en plass som kan tulle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den forsterkern er en blaupunkt.. har sjekket, har spenning bak til forsterkern.. hatt av kontakt pluggene å sjekket får dårlig kontakt men det ser ok ut..

hadde plutselig klar lyd i den en liten stund, å da jeg skulle slå den av å på, så kom den samme skurringa i høytalerne tilbake.. noen som har vært borti lignende?

takker for svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller at høytalerene er sprengt hvordan modell er dette da ? tidlig på 90 tallet brukte vell bmw nokia som org vertfall...

har du annlegg i bilen, ikke la signalkabler og 12+ ligge nærme hverandre.. å ta på high pass filteret på cd spillern på 125 hz eller no ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ladestøy eller den vanlige skurringen som når du har dårlig kontakt?

det er ikke ladestøy, det er sånn skurring som om jeg skulle hatt dårlig jording eller noe, men det har jeg prøvd, lagt opp ny jording til både forsterkern å spillern men det hjalp ikke. la også en ny pluss ledning før å se om det hjalp, men det gjorde det heller ikke..

lurer på om det er mulig å få tak på koblingsskjema over di 2 kontaktene som sitter på den forsterkern, er 12 ledninger på hver kontakt mener jeg..

vet ikke merket på orginal anlegget som sto i, men den forsterkern som står baki er av en blaupunkt 7607665140..

høytalerne er ikke sprengt, før di er testet enkeltvis å da fungerer dem..

takk for all tilbakemelding å hjelp så langt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en ny forsterker som jeg testet en gang før jeg tok den ordentlig i bruk.. Dette var også Blaupunkt av et eller annet slag.. Når jeg skulle koble den til for bruk, så hadde den tatt kvelden og det eneste den ga ifra seg var musikk men SINNSYK høy støy, dette var langt ifra så ille som dynamostøy, men du hørte antydninger til det uansett sammen med det andre spetakkelet..

Jeg har slitet MYE med dynamostøy i biler før.. Det behøver ikke å være det at du har jordet dårlig.. Men det kan være at det vil hjelpe mye om du gjorder en ekstra gang ifra dynamo til gods, fra motor til gods, fin da nye fester i godset et sted så du vet at godset er riktig jordet..

Det kan være støy i godset om det ikke er jordet godt nok..

Jeg sliter litt med støy selv idag i 740'n min.. Jeg har batteriet, forsterker og ALT bak i bilen, og har jordet alt av anlegg i det samme jordingspunktet som BMW selv valgte og jorde bilen i, men sliter forsatt litt med støy.. Skal prøve dette tipset jeg fikk en dag når jeg får tid.. Skriker ut om dette faktisk var problemet hos meg.. :-)

Det er verdt og prøve.. Lykke til! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en ny forsterker som jeg testet en gang før jeg tok den ordentlig i bruk.. Dette var også Blaupunkt av et eller annet slag.. Når jeg skulle koble den til for bruk, så hadde den tatt kvelden og det eneste den ga ifra seg var musikk men SINNSYK høy støy, dette var langt ifra så ille som dynamostøy, men du hørte antydninger til det uansett sammen med det andre spetakkelet..

Jeg har slitet MYE med dynamostøy i biler før.. Det behøver ikke å være det at du har jordet dårlig.. Men det kan være at det vil hjelpe mye om du gjorder en ekstra gang ifra dynamo til gods, fra motor til gods, fin da nye fester i godset et sted så du vet at godset er riktig jordet..

Det kan være støy i godset om det ikke er jordet godt nok..

Jeg sliter litt med støy selv idag i 740'n min.. Jeg har batteriet, forsterker og ALT bak i bilen, og har jordet alt av anlegg i det samme jordingspunktet som BMW selv valgte og jorde bilen i, men sliter forsatt litt med støy.. Skal prøve dette tipset jeg fikk en dag når jeg får tid.. Skriker ut om dette faktisk var problemet hos meg.. :-)

Det er verdt og prøve.. Lykke til! =)

takk for tipset.. skal prøve dette også, er så innmari irriterende at det ikke fungerer :x

tusen takk for det, lykke til du også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...