Gå til innhold

skadelig for motor med oljeflush i en time?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hoy

skal til å skifte olje på min bimmer strax, skiftet veivhusventilasjon tidligere i vinter og etter dette kom bilen seg masse, men ikke helt 100%, henrik på schmiedmann sa at neste gang jeg skulle skifte olje skulle jeg ta en motorflush på en time, las noe om at en kan få lekasjer etter dette, noen som har peiling?

før jeg skiftet veivhusventilasjon jaget bilen veldig rundt tomgang ved kø kjøring og litt gass, jaget mellom 500 og 1500 omdreininger + at til tider kunne rød oljelampe stå å blinke på tomgang.

Rød oljelampe har jeg ikke sett noe av etter jeg skiftet veivhusventilasjon, men syns fortsatt den jager litt mye.

Noen flere som har vært borti dette på m54?

Skrevet

ble gjort på verksted, trur de bare skiftet veivhusventilasjonen

hvor er throttle ventilen da?

Skrevet
ble gjort på verksted, trur de bare skiftet veivhusventilasjonen

hvor er throttle ventilen da?

nr. 4 er throttle ventil

6glt3dhifvbfp2pspzpz.png

smpqayvy6eq9zhukecrg.jpg

ljbrrkfo623235v25o10.jpg

Jeg skifter pakning på baksiden til throttleventil også nr. 2

f2gqzijdpbmxamg7o2di.png

Skrevet

jeg har brukt forte motor flush, den veit jeg er bra.. vis du har masse dårlige pakninger som er harkse og harde.. er ikke dette og anbefalle.. den fjerner alt av av leiringer og sånt.. når jeg bruker den så lår jeg den gå på dobbel tomgang. (ca. 1500rpm) i ca. 30min ;)

Skrevet

belgen var vertfall hel og uten sprekker i høst, får se om det hjelper med oljeflush, nytt filter og olje og nye plugger:)

noe spesielt som bruker å skje me throttle ventilen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...