hkorvald Skrevet Mai 28, 2011 Skrevet Mai 28, 2011 Hei. Tenkte fikse en rustflekk på bilen. Den er på venstre fremre dør, akkurat ved framenden av sidelisten som går midt på siden av bilen. Regner med jeg bør fjerne listen for å se om det er rust under den, og eventuelt behandle dette også. Er det greit å ta av denne listen, og så sette den på igjen etterpå. Noen som vet? Også takknemlig for rustbehandlingstips, er temmelig fersk på slike ting. Rustflekken er ca 2*3 cm HMK
Eksos Skrevet Mai 28, 2011 Skrevet Mai 28, 2011 Listen drar du bare rett ut, og monterer den ved å trykke den på plass.. Ingen skruer eller noe
Eksos Skrevet Mai 29, 2011 Skrevet Mai 29, 2011 Er ikke værre nei Rusten er vell best å sandblåse, så gjerne syregrunning over der igjen
RogE36R Skrevet Mai 29, 2011 Skrevet Mai 29, 2011 Vær forsiktig med klipsene på listen, de knekker lett;)
hkorvald Skrevet Mai 29, 2011 Forfatter Skrevet Mai 29, 2011 Ok, skal være prøve å være forsiktig, men de skal altså dras rett ut? - Dvs jekke dem ut med skrujern eller noe? Jeg har ikke tilgang på sandblåseutstyr, men tenkte bruke sandpapir e.l. Finnes det annet utstyr som kan brukes til dette, og som kan kjøpes rimelig på feks biltema?
danihaue Skrevet Mai 29, 2011 Skrevet Mai 29, 2011 gå på for eks europris å kjøp noe som heter rust bjørn, har hørt mange gode erfaringer med dette, en som jobber offshore sier de bruker noe av det samme der å. det du gjør e å pusse vekk løs rust, så pensler på litt av det, etter ca 20min kommer det en reaksjon i metallet der rusta er, så blir det litt lilla lignende.. etter ca 24 timer tar du grunning å evt org lakk dette vil funke en stund, men som sakt sandblåsing etc er en mye bedre jobb for rust...
Eksos Skrevet Mai 29, 2011 Skrevet Mai 29, 2011 Skal rett ut ja, jeg brukte ett skruhjern i enden av lista..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå