Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det påbudt å ha katalysator når jeg har en 90 mod? hva er grensa på å ha kat?

vil jeg miste effekt av å fjerne den? har en E34 520 M50 90 mod.

tenkt å fjerne alle potter å kat , bare ha strakrør. men lurer på om det er lurt å la katalysatoren være igjen eller fjerne den?

takker for svar

Skrevet

Den blir vel strengt tatt ikke godkjent uten katalysator. har selv en 520 90 mod.... å fikk den ikke gjennom uten katalysator.. da må du eventuelt finne noen som snusker og jukser litt :)

Skrevet

Jeg ville bare fjernet cat. Da henter du ca 10 extra hk. Alt annet du fjerner blir bare støy, og absolutt en lyd du garantert ikke vil like. Men smak og behag selvsagt.

Skrevet

Kraver er bare til Co. De kan ikke forlange at du har kat så lenge du oppfyller kravene.

Men lite trolig du greier det da, men vet om en som greide det. Det var på en 520 E34 med M50 motor

Skrevet
Kraver er bare til Co. De kan ikke forlange at du har kat så lenge du oppfyller kravene.

Men lite trolig du greier det da, men vet om en som greide det. Det var på en 520 E34 med M50 motor

det er jo den samme jeg har det, men tror jeg bare lar det være som det er, heller ha strakrør fra kat å helt ut, fjerne potta bare.

Skrevet

Tor du får større problemer med og bestå en EU kontroll med straka rør fra cat'n og ut, enn du ville fått uten cat'n.

Uansett så ser det ut til at lydnivået er viktigere enn det og hente HK i denne tråden.

Skrevet
Tor du får større problemer med og bestå en EU kontroll med straka rør fra cat'n og ut, enn du ville fått uten cat'n.

Uansett så ser det ut til at lydnivået er viktigere enn det og hente HK i denne tråden.

Du har et poeng der :police:

Skrevet
Tor du får større problemer med og bestå en EU kontroll med straka rør fra cat'n og ut, enn du ville fått uten cat'n.

Uansett så ser det ut til at lydnivået er viktigere enn det og hente HK i denne tråden.

folk sier så mye forskjellig, noen sier man mister hk, mens andre sier man får mer hk. så jeg vet ikke hva jeg har tenkt å gjøre, men finner vel ut av det.

veit at bilen ikke varer helt til neste EU kontroll uansett.

hvis det blir noe av den samme lyden som på denne linken ut cat, så er det ingen tvil om at jeg fjerner den, noen som veit?

Skrevet

jeg merket forskjell når jeg fjernet katalysatoren på min e39 520 med m52, blei noe kvikkere

eu pleier ikke være noe problem uten cat, rak rør høres for jævlig ut og ender bare med mangel lapp

Skrevet

folk sier så mye forskjellig, noen sier man mister hk, mens andre sier man får mer hk. så jeg vet ikke hva jeg har tenkt å gjøre, men finner vel ut av det.

veit at bilen ikke varer helt til neste EU kontroll uansett.

hvis det blir noe av den samme lyden som på denne linken ut cat, så er det ingen tvil om at jeg fjerner den, noen som veit?

Herregud for et leven :shock:

Stesønnen min fjernet alt etter katalysator og satte dit en bitteliten potte i lag med store rør. Det ble et jævlig leven som han syntes var veldig kjekt, men etter noen dager var han lei, fordi det var umulig å prate inne i bilen. Det ble så mye støy at han ble klar og ør i hodet etter å ha kjørt en stund.

Personlig syntes jeg ikke lyden ble så fin heller da.

Det lignet på lyden av frieksos. Noe som det er da.

Når det gjelder effekt av å fjerne katalysator så tror jeg det har lite for seg med tanke på effekt. Men derimot hvis en samtidig sørger for at bilen får mere luft kan det nok utgjøre litt. Tenker da på sportsluftfilter,større gasspjeld ol

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...