Gå til innhold

start problemer e39 (deff bensin pumpe)

Anbefalte innlegg

Skrevet

var på langtur og hadde akkurat fått snudd nesa på vei hjem fra halmstad (sverige) da stoppet dritten uten noen forvarsel, sef på e6 og jeg hadde en hest på henger . . starter går rundt, bensin blir pumpet frem , men ingen gnist. måtte da ringe falck og det ble dyrt . . . fikk nå hesten tilbake i stallen og tysker brakka på verksted hor de tok diagnose(gratis) de fikk opp at ews hadde mistet all info om nøkkler. er det noen som kan hjelpe meg med dette problemet ? bilen står nå på henger i tomter /østfold og kan fraktes til noen med det rette utstyret til å fikse problemet. begynner å bli litt lei den bilen nå, da det er 2. gang dritten stopper i sverige. dette er en 2000 mod 528i touring det er snakk om. vurderer sterkt å kjøpe meg en toyota snart, da det virker som om jeg har fått en mandags bil.

Skrevet

det er ews !!!! ews har mistet info om nøkkler, nøkkler må da programeres på nytt opp mot ews styreenhet. det jeg da lurer på er det noen som kan gjøre dette for meg, eller må jeg på bmw ?

Skrevet

I ditt tilfelle vil jeg sjekke relay til EWS, ellers synkroniserer EWS med DME/DDE igjen ved bruk av DIS. v.44, INPA og Carsoft. Du kan bruke DIS for å diagnose nøkler. Det er mange som har DIS her på fora som kan hjelpe deg med.

Skrevet

da står bilen på bmw så får vi se hva de finner ut av, da det ikke kom tilbake noen feilkoder etter sletting. byttet til annen nøkkel og da skjer ikke noen ting når jeg vrir om tenningen. med den andre nøkkelen kommer det frem bensin og motor sviver rundt, men ingen gnist.

Skrevet
da står bilen på bmw så får vi se hva de finner ut av, da det ikke kom tilbake noen feilkoder etter sletting. byttet til annen nøkkel og da skjer ikke noen ting når jeg vrir om tenningen. med den andre nøkkelen kommer det frem bensin og motor sviver rundt, men ingen gnist.

Fant de ut noe????

Skrevet

de mener det kan være bensinpumpa, så den er bestilt, men ikke på bmw eller gs da gs er dyrere enn bmw og bmw skal ha 3250 for den. men jeg fikk samme pumpe til 908 kr på schmiedmann så den kommer i morgen håper jeg.

Skrevet

bensinpumpe ankommer schmiedmann i kveld, og jeg får hente den i morgen selv om de holder stengt. det kaller jeg service.så blir å bytte pumpa på ettermiddagen i morgen. . . så får jeg håpe bilen går igjen etter det.

Skrevet
det er bra at du fikk det til. Du kan skifte overskrift til LØST.

Ja, for og endre den til LØST er jo genialt med tanke på andre som leiter litt.

Ville heller byttet topic til defekt bensin pumpe e39.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...