Gå til innhold

E39 siger fremover i 1.gir etter parkering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har flere ganger parkert bilen min på steder med litt helling og satt den fra meg i 1.gir. Har oppdaget når jeg kommer tilbake til bilen at den har flytta seg noen meter, men er aldri mer enn det. Hvis jeg sitter i bilen når jeg har parkert merker jeg at den "gynger" litt nedover. Problemet er jo så klart borte hvis jeg bruker brekket. Noen som har forslag til hva problemet er? Dårlig komp/clutch?

Skrevet

pleier ikke trille avgrårde på 1 gir i en liten helling da.. og en 2,5l sekser skal være ganske "motsterk"..

ville tatt en komp test gitt..

Skrevet

Det var det jeg trudde også, burde være mye motstand. Skal få tatt en komptest..

Snakker om ganske grei helling når jeg sier, litt vanskelig å forklare hvor mye helling. Den triller ikke så fort det går nedover/bakover altså, skal litt mer til.

Skrevet

Atter en gang. Helt normalt.

En motor er ikke potte tett i sylindre uansett, så om du ikke fyller blokka med betong, så er dette ett fenomen du mer eller mindre vil kunne oppleve på alle slags biler.

Men noen biler/motorer skiller seg mer ut enn andre.

Skrevet

Clutchen er ikke dårlig på noen måte som jeg kan merke ihvertfall. Men da får jeg bare satse på at det er som det skal, kommer dog til å ta en komptest. Bruker alltid brekket når jeg parkerer selv, har bare vært ved noen få unntak og da merka jeg at den hadde flytta seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...