janerrn1 Skrevet Mai 29, 2011 Skrevet Mai 29, 2011 Har flere ganger parkert bilen min på steder med litt helling og satt den fra meg i 1.gir. Har oppdaget når jeg kommer tilbake til bilen at den har flytta seg noen meter, men er aldri mer enn det. Hvis jeg sitter i bilen når jeg har parkert merker jeg at den "gynger" litt nedover. Problemet er jo så klart borte hvis jeg bruker brekket. Noen som har forslag til hva problemet er? Dårlig komp/clutch?
janerrn1 Skrevet Mai 29, 2011 Forfatter Skrevet Mai 29, 2011 Skal ikke det nei, men synes liksom det er litt rart hvis det skal være dårlig komp. Har ikke gått mer enn 170000 heller.
kbpE30 Skrevet Mai 29, 2011 Skrevet Mai 29, 2011 dårlig komp.. er vell mest sansynelig...finn ut hva kompen skal være og mål
janerrn1 Skrevet Mai 29, 2011 Forfatter Skrevet Mai 29, 2011 Men burde ikke bilen brukt mer olje enn vanlig hvis det var dårlig komp? Sånn som det ser ut nå bruker den veldig lite olje ihvertfall.
Eksos Skrevet Mai 30, 2011 Skrevet Mai 30, 2011 Hvor bratt er litt helling? Skal ikke så altfor mye til for at bilen kan trille..
Morty999 Skrevet Mai 30, 2011 Skrevet Mai 30, 2011 pleier ikke trille avgrårde på 1 gir i en liten helling da.. og en 2,5l sekser skal være ganske "motsterk".. ville tatt en komp test gitt..
janerrn1 Skrevet Mai 30, 2011 Forfatter Skrevet Mai 30, 2011 Det var det jeg trudde også, burde være mye motstand. Skal få tatt en komptest.. Snakker om ganske grei helling når jeg sier, litt vanskelig å forklare hvor mye helling. Den triller ikke så fort det går nedover/bakover altså, skal litt mer til.
todleif Skrevet Mai 30, 2011 Skrevet Mai 30, 2011 Dette er vel heilt normalt. Er og normalt å bruke håndbrekket når bilen ikkje står heilt plant
KKise Skrevet Mai 30, 2011 Skrevet Mai 30, 2011 For å utelukke clutchen : Vet du clutchen er dårlig ? Slurer den mye eller tar ekstremt langt ute ?
Ballder Skrevet Mai 30, 2011 Skrevet Mai 30, 2011 Atter en gang. Helt normalt. En motor er ikke potte tett i sylindre uansett, så om du ikke fyller blokka med betong, så er dette ett fenomen du mer eller mindre vil kunne oppleve på alle slags biler. Men noen biler/motorer skiller seg mer ut enn andre.
janerrn1 Skrevet Mai 30, 2011 Forfatter Skrevet Mai 30, 2011 Clutchen er ikke dårlig på noen måte som jeg kan merke ihvertfall. Men da får jeg bare satse på at det er som det skal, kommer dog til å ta en komptest. Bruker alltid brekket når jeg parkerer selv, har bare vært ved noen få unntak og da merka jeg at den hadde flytta seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå