Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer sirkulasjon på en oljekjøler?

er den på sugesiden eller går den på trykksiden med restriktor?

Skrevet

den står på trykksiden ja.. den "lekker" også litt for å sørge for att kjøleren er full med olje så det ikke blir trykkfall da den åpner for olje ut i den..

Skrevet

Må det stå en restriktor mellom oljeslange og filterhus da eller? er en m106 motor det er snak om.

forige eier har fjernet oljekjøler og bare plugget hullene i filterhuset. skal ha på oljekjøler nå samt ett T-stykke da jeg skal ha en slange inn i coupeen til en oljetrykksmåler..

Skrevet

trenger ikke noe restriktor eller noe.. bare å skru på slangene på huset igjen.. olje til trykkmeter setter du på ett t-stykke i toppen..

her mangler ene slangen, men de skal sitte helt likt som den ene som står på bildet her

DSCI0060.jpg

Skrevet

ville jo blitt mer effektiv kjøling om man sveiser inn 2 nippler i bunnpanna og satt på en elektrisk sirkulasjonspumpe..

da slipper man jo også det tapet man får ved bruk av det orginale kjølesystemet.

Skrevet

får ikke noe spesielt tap på det orginale.. det orginale systemet funkger faktisk meget godt, så ville latt det virke slik..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...