Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har bestilt time og skal få godkjent senkesettet på bilen min

var der for innom verstedet som skal ta 4 hjulskontrollen på bilen i dag for og høre om den vet hva/om biltilsynet ser etter noe på papirene i fra en 4 hjulskontroll.

da fikk jeg beskjed om at senkesett skulle vært forbudt og om jeg virkelig måtte senke bilen at jeg burde kjøpe meg en annen bil,

det var helt idiotisk og senke bilen, for da hadde den vært lagd sånn i fra fabrikk, det var mye bedre med orginale dempere og fjører, og han hadde skrudd bil i 50 år så detta viste han, og jeg måtte ikke komme og påstå noe annet. jeg ville heller ikke merke noen forskjell på senkesett med dempere vs orginalt.. hørtes nesten ut som han jobba på biltilsynet spør du meg..

men det jeg lurer på er jo da om biltilsynet ser etter noe på papirene i fra 4 hjulskontrollen? har skrudd bilen ganske langt ned og lurer på om jeg burde ha skrudd bilen til samme høyde som jeg har tenkt og ha når jeg skal vise den på biltilsynet, eller om jeg kan bare la den være fram til jeg skal vise den? tenker på om dem kan kicke på hjulvinkler? nå som den er så lav så står jo bakhjula ganske mye mer skrått enn hva dem gjøre når jeg skrur den opp 5cm som jeg må før jeg drar på biltilsynet, noen som har erfaring i fra dette?

Skrevet

Først og fremst håper jeg du ikke har bestilt time i kristiansand, for der godkjenner de ikke senkesett... Hvilket verksted var du på??

Følgende trenger du: Tüv papirer på senkesett, hjulstillingskontroll innenfor angitte verdier og vognkort del 2. (hjulstillingskontrollen skal ikke være eldre enn 6-8 uker, litt usikker der)

Noen steder praktiseres det med at det skal være minimum 10cm klaring på laveste punkt. Husk felger og dekk som er godkjent på bilen, ellers drar du hjem igjen med ny mangellapp ;-)

Skrevet

har bestilt time i arendal, dissa i kristiansand er vel omtrent på samma nivå som han versted karen jeg traff i dag. felger og dekk er godkjent heldigvis. ellers har jeg TüV papira i bilen. men dem forsto ikke tysk i kristiansand :P var på vågsbygd bilverksted, tror dem heter det, ligger i samma bygg som posten, så er jo greit og få tatt 4hjulskontroll mens jeg er på jobb :)

Skrevet

understellet ditt skal ikke være lavere enn 11cm, derimot plastikk osv kan ligge helt nedi bakken om du vil, men alt som har med understell å gjøre skal ikke lavere enn 11cm ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...