Gå til innhold

problemer med s50b30 SE SISTE SIDE,HJELP!!!


Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
Skrevet

hei, kan noen svare meg på koblingskjema til lamdasonder?

har klippet vekk kontakten, da den var veldig eiret... så klarte jeg mesterstykket og kaste kontakten så jeg har mistet koblingskodene...

fra lamda er det:

Hvit+hvit = heater.

Grå = jording

Svart = pluss\ECU\relè.

hva skjer om man kobler feil lamdaen?

  • 1 year later...
Skrevet

Hvordan blir det hvis du kobler fra lmm?

Hvis du fortsatt er usikker på koblingen av lamda så kan du gjøre følgende målinger mot bilen.(sonden vet du)

Ohme ledningene til du finner den som er jordet. Da har du den sikker.

Slå på tenningen og mål hvilken ledning som har ca 0,5 volt. Da har du styringen.

Resterende er da varmer.

Antar at dyser og pumpe er greit hos deg da det sjelden er problemet.

Det som styrer bensintilførselen er i hovedsak lmm sammen med lamda(disse samarbeider om bensinblanding).

Kommer det luft inn etter lmm vil målingen bli gal. Likens med eksos som kommer ut før lamda.

Veldig ofte er det slanger som har løsnet eller lekkasjer i innsuget som skaper vanskeligheter. Bruk godt lys og vri og bend for se etter sprekker.

Kobler du fra lmm vil motoren gå i nødmodus og den vil da gå noenlunde normalt. Såpass at du kanskje ikke legger merke til at noe er galt.

Du har vel 2 lamdasonder på denne. Vet ikke hvordan det blir hvis en av dem er gåen?

Har lenge ønsket meg en DIY hvordan jeg kan måle lamda om den virker eller ikke.

Siste alternativ er hjerne og kamakselsensor(litt usikker på denne men mener å ha lest det)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...