Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger du justere Km stand i forbindelse med motorskifte eller bytte av instrumenter kan jeg være behjelpelig med det, kan gjøres på de fleste Tyske Bilmodeller.

Send PM for info

Skrevet
Trenger du justere Km stand i forbindelse med motorskifte eller bytte av instrumenter kan jeg være behjelpelig med det, kan gjøres på de fleste Tyske Bilmodeller.

Send PM for info

Dette er jo et stort problem ved salg/kjøp av bil der det ikke opplyses at km stand er forandret.

Lager du en dokumentasjon på gammel og ny km stand når du gjør dette?

Har lyst til å bruke denne :evil: men vet ikke hvor seriøst du gjør det da?

Er selv blitt narra av tidligere selger derfor er jeg litt sånn når jeg hører snakk om dette.

Ser heller ingen grunn til dette da en kan dokumentere hvor langt gammelbil og ny motor har gått når en setter i ny motor :?:

Skrevet

Etter min mening følger km stand bilen, ikke motor.

Eller blir det riktig at jeg endrer km stand hvis jeg bytter ut diffen, til en som er gått mindre?

Eller kanskje ved hjullager bytte rundt 100k?

Heller dokumenter at det er gjort motorbytte i papirform, som selger kan legge frem ved salg.

Skrevet
Etter min mening følger km stand bilen, ikke motor.

Eller blir det riktig at jeg endrer km stand hvis jeg bytter ut diffen, til en som er gått mindre?

Eller kanskje ved hjullager bytte rundt 100k?

Heller dokumenter at det er gjort motorbytte i papirform, som selger kan legge frem ved salg.

men om man skifter motor på en litt nyere bil. så tar man gjerne med instrument, ecu og ews med nøkler fra en bil med motor som kanskje har gått mer eller mindre en den delene skal monters i..

Skrevet

Til dere som er så opptatt av km ,om dere har eid 4 biler er en av dem jukset med km .

Merket dere noe ????

Ja det jukses med km over alt så dette er ikke noe nytt.

Skrevet

var ikke ment for at noen skal jukse, men hvis man har f.eks en gammel e36 som har gått f.eks 120 000 så er det greit å oprettholde den km om det skal skje noe og man må bytte dash som viser 270 000

Skrevet

Man justerer ikke km ved motorbytte, man skriver i servicehefte at motorbytte er foretatt ved xxx xxx km pga havari, ny motor har km stand xxx xxx ved bytte. Da kan man lett holde styr på hva som er riktig km på både bil og motor, all annen justering er rett og slett juks, hvis man har en bil som har gått 800 000 km og setter i en motor som har gått 150 000, er det da riktig å justere tilbake km telleren til 150 000 ? det finnes vel et par andre deler på bilen som kanskje er litt slitt også

Skrevet
Man justerer ikke km ved motorbytte, man skriver i servicehefte at motorbytte er foretatt ved xxx xxx km pga havari, ny motor har km stand xxx xxx ved bytte. Da kan man lett holde styr på hva som er riktig km på både bil og motor, all annen justering er rett og slett juks, hvis man har en bil som har gått 800 000 km og setter i en motor som har gått 150 000, er det da riktig å justere tilbake km telleren til 150 000 ? det finnes vel et par andre deler på bilen som kanskje er litt slitt også

+1

Enklere går det ikke å få sagt det :applause:

Skrevet

jeg mente andre veien.... du har en bil som har gått 800 000km å setter inn en motor der du TAR MED instrumentet fra en donorbil som har trill 150 000km da kan det vel være greit at du får justert det nye instrumentet til 800 000km da :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...