bmwt Skrevet Juni 5, 2011 Forfatter Skrevet Juni 5, 2011 Lambdaverdi feil på syl 4-6 ? Hørtes veldig merkelig ut Lambdaen måler eksosverdien i slutten av manifolden som regel. Men at coilene fra 4-6 kan være gåen, skru opp å sjekk pluggen om det er olje på den, eventuelt om du har fått vann ned i plugghullene. Ligger det vann der blir det overslag i motorn og det blir ikke ordentlig gnist. neida,er to stk lambda på disse,en på hvert grenrør. skiftet alle coilene i forkant av dette og skiftet da også til nye hetter på alle sammen. men det virker som at den begynner å løse seg litt opp nå etter noen kjøreturer. er jo ikke akkurat noe racerbil en 520ia heller,så kan vell ikke forlange stort mer tenker jeg..
bmwt Skrevet Juni 6, 2011 Forfatter Skrevet Juni 6, 2011 problemet her var tett kat,eller rettere sagt smeltet kat. all innmaten var rett og slett smeltet sammen og div deler var forsvunnet videre bak i systemet,"flusshet" eksosen og nå virker bilen som den skal...noe høyt forbruk muligens,eller så bruker de bare såpass..1.1 på milen..
pajoe Skrevet Juni 6, 2011 Skrevet Juni 6, 2011 Flott at det løste seg på en forholdsvis enkel måte. Etter hva jeg har hørt er ikke 1,1 L/mil unormalt for en 520. (Glad for at jeg har TDS istedet)
Pittball Skrevet Juni 25, 2011 Skrevet Juni 25, 2011 problemet her var tett kat,eller rettere sagt smeltet kat. all innmaten var rett og slett smeltet sammen og div deler var forsvunnet videre bak i systemet,"flusshet" eksosen og nå virker bilen som den skal...noe høyt forbruk muligens,eller så bruker de bare såpass..1.1 på milen.. Når du flushet anlegget, brukte du bare hageslangen å spylte til du ble lei eller? Har trøbbel med at min bil har skikkelig pakkis-lyd, trodde innmaten i katalysatoren var løs og lagde bråket. Skrudde løs katalysator for å fjerne innmat nå, men innmaten var vekk! Enten gått videre bakover eller vært fjernet tidligere... Bråker din bil ekstremt nå uten kat. innmat? Lurer på om den tomme klumpen min fungerer som en lydforsterker nesten.
bmwt Skrevet Juni 25, 2011 Forfatter Skrevet Juni 25, 2011 problemet her var tett kat,eller rettere sagt smeltet kat. all innmaten var rett og slett smeltet sammen og div deler var forsvunnet videre bak i systemet,"flusshet" eksosen og nå virker bilen som den skal...noe høyt forbruk muligens,eller så bruker de bare såpass..1.1 på milen.. Når du flushet anlegget, brukte du bare hageslangen å spylte til du ble lei eller? Har trøbbel med at min bil har skikkelig pakkis-lyd, trodde innmaten i katalysatoren var løs og lagde bråket. Skrudde løs katalysator for å fjerne innmat nå, men innmaten var vekk! Enten gått videre bakover eller vært fjernet tidligere... Bråker din bil ekstremt nå uten kat. innmat? Lurer på om den tomme klumpen min fungerer som en lydforsterker nesten. du får en stygg resonans av kat uten innmat,så hører lyden for meg. nei,jeg monterte et rør der midlertidig,så lyden ble helt ok. jeg brukte høytrykksspyler med moderat trykk på i ca 5 minutter,hadde vell ca halvparten av kat liggende i småpartikler i systemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå