Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det store spørsmålet jeg funderer på nå er om toppakningen på projektet mitt har røket.

Bilen kjøpte jeg for 3 mnd siden og det var byttet motor i den fordi den originale motoren som satt i hadde gått til helvete..

Motornettet som satt på den motoren de satt inn var det som hørte til bilen (vanos), og motoren som ble satt inn var nonvanos. Jeg byttet til riktig ledningsnett og fyrte opp bilen. :)

Det røyk noe jævlig når jeg startet bilen, det gjorde den en stund. Men etter hvert sluttet det å ryke så ille. Mere som vanlig. Men når jeg kjører bilen ryker det som faen når den får kjørt seg litt..

Det er grått belegg på olje påfyllingslokket men ikke på peilepinnen. Det lukter litt det samme av luften som kommer ut av radiator (lufteskrue) og eksos.

Fargen på eksosen er hvit så det kan jo tyde på att pakninga er gåen.

Men jeg tenkte i utgangspunktet at det kunne være kondens i bensintanken. Siden det har vært 3 liter bensin på bilen siden 2009.

Har gjort jævlig mye med bilen så har ikke tenkt til å gi meg før jeg er ferdig.

Har gitt den full rustbehandling, byttet hele fronten, satt inn nytt gulvtrekk og m3 skinn seter, byttet ut eksosen til sebring osv.

Så denne skal i gang. :)

Dette er da bilen, litt dårlig bilde men jæjæ.. :)

zgywujwudzx7mun5uzd6.jpg

Denne dingsen lurer jeg på hva er, fant den under m3 skinn fører stolen.

o1bcsf3b8am4u4utud6n.jpg

Jeg har og tenkt å hive inn m3 dør paneler i skinn med el vinduer rund baut, og da lurer jeg på om noen av de ledningene som er stablet på skruen ved speilet der er til el vinduer og litt flere høytalere..

7m5fmbq5dllai367yvhu.jpg

2jzt6xtxijqc2b6tt7so.jpg

Skrevet
Forsvinner det kjølevæske eller blander enten vann og olje seg?

Prøvd å trykkteste?

Det blir trykk i kjøleveska, den er sikkert ikke luftet bra nok heller. Men det er 2 gang lufteskruen knekker. :evil:

Har ikke sett noe vann i oljen. Men det er grått oljevann på lokket til olje påfyllinga. og da lurer jeg litt på om det er kondens.

Koble på ett manoneter mener du? Hva skal trykket være da?

Skrevet

Lufteskruen knekker? På disse mener jeg at det sitter en plastskrue på radiatoren, om jeg ikke husker feil?

Altså, trykkteste systemet ditt for å sjekke om det er tett :)

Skrevet

Hvordan holder temperaturen seg forresten?

Det jeg har gjort, er jo såklart 100 måter å lufte systemer på og alle mener sin måte er rett, men jeg løsner skruen da bilen er kald, fyller opp det jeg kan før jeg fyrer opp motoren. Så starter jeg den og er kjapt på plass med å fylle etter det som forsvinner i systemet. Når det begynner å holde seg stabilt med vann-nivå i radiatoren, så løsner jeg opp lufteskruen og venter til at det pipler vann. Kan også funke å klemme på radiator slangene mens motor går, pumpe dem altså. Rusing av motor kan også hjelpe på litt. Prøvd dette?

Dra til et verksted og få dem til å bruke ordentlig utstyr på å trykkteste den, vi har det blant annet på jobben (Mekonomen) :)

Skrevet

Denne dingsen lurer jeg på hva er, fant den under m3 skinn fører stolen.

o1bcsf3b8am4u4utud6n.jpg

Dette er en seat occupancy sensor som er linket til air bag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...