hermanoo90 Skrevet Mai 31, 2011 Skrevet Mai 31, 2011 Hei, etter en fin kjøretur med e30 325 i dag så var jeg på vei hjemover, da jeg merket når jeg nådde ca 5000 omdreininger at gassen ga meg motstand, fikk putrelyd i eksosen og jeg slapp gassen, for var redd å ødelegge motor/eksos, prøvde meg om og om igjen i forskjellige gir, men samme skjedde. Jeg VET at eksosen har hull, henger løst osv, men har aldri gjort sånn før... hva kan det være?
hermanoo90 Skrevet Mai 31, 2011 Forfatter Skrevet Mai 31, 2011 Jeg vet også at speedometeret mitt er tullete og viser mye feil, men turtelleren har alltid funka, kan det være at den har konkua nå og at jeg treffer rev-limiter?
325ti Skrevet Juni 1, 2011 Skrevet Juni 1, 2011 Treffer di turtallsperren så hører du det for og si det slik. forøvrig ingen god ide i lengre tid med vippene poå m20'n Men om jeg ikke husker helt feil skal m20 b25'n sperre på 6250 rpm eller noe rundt der. så og stange på 5000 rpm skal den ikke
hermanoo90 Skrevet Juni 1, 2011 Forfatter Skrevet Juni 1, 2011 ja, den begynte sånn i går, høres ikke ut som turtallsperra, den har gått fint til 6000 før, men den puttrer og vil ikke etter ca 5000 eller 4800, hører en annen lyd i eksosen, føles som eksosrøra blir for tette nesten eller noe sånt, jeg vet det er små hull i eksosen og at den henger skjevt , men kan det ha noe påvirkning? motorn skal vell kunne bare blåse eksos ut og i såfall blåse av eksosanlegget, så tenker sånn at eksosen bør vell ikke ha skylde, eller?
325ti Skrevet Juni 1, 2011 Skrevet Juni 1, 2011 Sjekk over tenningsdelen dine. Plugger, rotor og fordeler og kansnje ledningene dine. Er det i orden kan du gå over på LMM (luftmengdemåler) og eller motortemp sensor. I verste fall kan det vere hjernen på bilen din som begynner og grine. Om du googler litt eller søker her på forumet finner ud verdier som stemmer med sensorer som virker som de skal. har du avvik fra de oppgitte verdiene har du mest sannsynlig funnet problemet. Eksosen er nok ikke problemet ditt nei. Andre alternativ er luftlekasjer. sjekk alle slanger etter sprekker eller hull. Bensin tilførsel kan vere problemet.(tett filter er ikke uvanlig) Begynn i en ende med det som er enkelt og billig og reparere. Da får du utelukket en ting om gangen. Lykke til.
hermanoo90 Skrevet Juni 1, 2011 Forfatter Skrevet Juni 1, 2011 prøvde bilen en tur i dag, og alt fungerte som det skulle..... kanskje bilen bare kødda med meg i går? hva kan ha skjed?
engen90 Skrevet Juni 1, 2011 Skrevet Juni 1, 2011 Hørtes litt ut som e30'n min egentlig, den spærrer på 5500 og lager svartrøyk når den spærrer. Kommer opp på turtallspærra på delgass da. Mye forsjellig som kan ha vært feilen egentlig så om den fortsetter og funke fint hadde jeg bare kjørt og vært glad
hermanoo90 Skrevet Juni 1, 2011 Forfatter Skrevet Juni 1, 2011 Merklige greier.... den har aldri gjort noe sånt før... men men den funka fett istad, håper den ikke kødder til igjen, var som om bilen fikk ''hikke' (hick ups) da den kom opp i ca 5000 .. men i dag gikk den fint til 6000 der jeg vil ha den =D
CV-Erik Skrevet Juni 2, 2011 Skrevet Juni 2, 2011 Tikker den?kan vere slitt kam og Det er en M20... Selvfølgelig tikker den! hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå