Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Nå har jeg leita og leita, og de på Torshov vet ikke en dritt, men de har et knalltilbud på 4l Castrol olje til 299!

Dette er av typen Castrol Magnatec 5w-40 om jeg ikke husker helt feil! Muuulig 10w-40...

De aner ikke om jeg kan bruke denne til diesel! De bare sa de hadde en annen som det stod "turbo diesel" på.. Men denne kosta da 799.......

Er det egentlig forskjell på oljene for diesel og bensin? Jeg nekter å fylle noe annet enn castrol, og dette tilbudet fikk jeg lyst til å slå til på! :D

Noen som da vet om jeg kan bruke denne ...?

Skrevet

Åh..:) Nei jeg gikk inn på www.castrol.no Nede på siden så finner du "smøretabeller" for forhandlere.. Der står det hvilke(n) olje® du kan kjøre på din motor fra Castrol :)

Beste oljen: SLX Professional Powerflow BMW 0W-30

Bra olje: SLX Professional Longtec 0W-30

4,3liter står det at din motor skal ha.

Skrevet

Om jeg ikke husker feil så er Magnatec en mineralolje, eller en halvsyntetisk olje. Jeg kjører den typen på E30`n, som da er en mye eldre bil. På E91`n min, som er en 320d, så kjører jeg den øverste SLX-oljen, som er beregnet på den type motor. Om det går å kjøre med Magnatec hos deg tør jeg ikke svare på, men hadde nok uansett lagt i de extra 100-lappene og kjørt på den SLX-oljen..:) Har vel noe med intervallene på bytte og gjøre også.. På min er det 30.000km for hvert skift, noe som sikkert går helt fint. Men, tenker jeg bytter etter 15.000km, så har i alle fall motoren det så godt som mulig ;)

Castrol er vel gode oljer, ja. E30`n hadde faktisk Biltema-olje(!!!!) da jeg bytta til Magnatec. Etter bytte gikk den mye renere, og tikket MYE mindre! Castrol er vel anbefalt av BMW også..

Ta en tlf til BMW-forhandler og spørre, så tipper jeg du får svar der :)

Skrevet

Din bil skal vel helst ha olje som er godkjent etter BMW LL04-spesifikasjonen. Hvis det er Magnatec 5W-40 C3 det er snakk om her, så er ikke den merket med LL04. Det er heller ikke 10w-40.

Spesifikasjoner:

API SM/CF

ACEA A3/B3/B4, C3

VW 502 00/505 00

MB-Approval 229.31

Om det har noen praktisk betydning vet jeg ikke. Det er jo uansett så billig at man nesten kan bytte dobbelt så ofte som om man kjøper LL04-olje, og fremdeles betale det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...