Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har ett problem med min 318is. Når den er kald og når den er varm(noen ganger) så går den rent på tomgang. Men som regel går den fra 500 til 1500+ opp og ned hele tiden, stopper til tider på tomgang å.

Det jeg har byttet/sjekket: Tomgangsregulator, LMM, sjekket slanger for hull/lekkasjer og gasspjellsensoren(TPS).

Kan tempsensoren ha noe med det å gjøre? Noen som har noen fler id'er? Takk på forhånd.

Skrevet

Ville vel nesten trodd den drar noe falskluft et eller annet sted men...

Du kan jo prøve å spraye startgass litt rundt omkring slanger/belger å se om turtallet stiger.

Skrevet

Du kan jo prøve å spraye startgass litt rundt omkring slanger/belger å se om turtallet stiger.

Skal prøve på det :)

Sitter no powerfilter på den å. Men skal jo ikke ha noe med tomgangen å gjøre det :P

Skrevet

Skal prøve på det :)

Sitter no powerfilter på den å. Men skal jo ikke ha noe med tomgangen å gjøre det :P

Burde ikke ha noe å si på tomgangen nei. (I alle fall minimalt)

Det sitter uansett forann Luftmengdemåleren, så da skal det ikke ha noe å si. Det er hvis den trekker luft etter måleren at det blir tull i blandingsforholdet.

Skrevet

Jeg har hatt lignende symtomer på min e30 318is. Jeg fant litt små lekkasjer rund omkring (oring til kamsensor - vakumslange til bensintrykksregulator - veivhusventilasjonen). Etter det var fikset ble den litt bedre. Men har lest om en del som har hatt lignende symptomer i statene med M42 motoren, som har vert O2 sensoren. Jeg har monter ny lamda nå, så jeg håper jeg er kvitt problemet :) Min gjorde dette bare av og til, og etter vakumtetting kun en sjelden gang....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...