Gå til innhold

Kortslutning av sigarett tenner ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg satt her en dag å kjeda meg i bilen å fant ut at det var kult å sitte å poke rundt på aux ledningen min, som til slutt endte med at jeg poket den ned i sigarett tenneren, haha. Da gnistret det litt og sigarett tenneren sluttet å fungere. Jeg prøvde å bytte sikringen men det fungerte ikke, er ikke 100% på at jeg gjorde det rett men er da ikke så lett å gjøre feil på det.. Kan det være at jeg har ødelagt "dama" til sigarett tenneren, jeg har satt inn flerne forskjellige ting inn bare for å sjekke at det ikke er enhetene jeg setter inn som er ødelagte, men det var det altså ikke.

Lyset i tenneren fungerer enda, men regner med at det ikke går på det samme :)

Regner med dette var en god nok beskrivelse, takk på forhånd :)

Skrevet
Hei! Jeg satt her en dag å kjeda meg i bilen å fant ut at det var kult å sitte å poke rundt på aux ledningen min, som til slutt endte med at jeg poket den ned i sigarett tenneren, haha. Da gnistret det litt og sigarett tenneren sluttet å fungere. Jeg prøvde å bytte sikringen men det fungerte ikke, er ikke 100% på at jeg gjorde det rett men er da ikke så lett å gjøre feil på det.. Kan det være at jeg har ødelagt "dama" til sigarett tenneren, jeg har satt inn flerne forskjellige ting inn bare for å sjekke at det ikke er enhetene jeg setter inn som er ødelagte, men det var det altså ikke.

Lyset i tenneren fungerer enda, men regner med at det ikke går på det samme :)

Regner med dette var en god nok beskrivelse, takk på forhånd :)

Det er mulig rele'. Men det er ofte at sikring gikk først.

Skrevet
Jeg prøvde å bytte sikringen men det fungerte ikke, er ikke 100% på at jeg gjorde det rett men er da ikke så lett å gjøre feil på det..

Ikkje 100% sikker på at du skifta riktig sikring? Eller ikkje 100% sikker på...? Om du trur du kan ha skifta feil sikring, får du prøve igjen :)

Skrevet

Hvis det ligger igjen rester etter ledningen i sigarettenneruttaket kan det fremdeles være kortsluttet.

Vipp opp konsollen, og sjekk om det går strøm i ledningen inn på tenneren.

Skrevet

Egentlig bare 100% usikker på at reserve sikringen jeg satt inn fungerer :P er ikke det bare til å måle med et voltmeter, sette på pipefunksjon å holde en pinne på hver av pinnene til sikringen, hvis det piper så fungerer den og hvis det ikke piper er sikringen ødelagt..?

Skrevet
Egentlig bare 100% usikker på at reserve sikringen jeg satt inn fungerer :P er ikke det bare til å måle med et voltmeter, sette på pipefunksjon å holde en pinne på hver av pinnene til sikringen, hvis det piper så fungerer den og hvis det ikke piper er sikringen ødelagt..?

Det stemmer.

• 4 weeks later...
Skrevet

Var ganske flaut egentlig.. Grunnen til at sigarett tenneren ikke fungerte var fordi jeg ødela sikringen, men når jeg trodde jeg hadde funnet sikringen til sigarett tenneren, byttet jeg den og ingenting skjedde, så jeg begynte å lure på om det var selve sigarett tenneren så var gåen. Men det var altså en til sikringsboks i bagasjerommet mitt, i høyre lomme ved batteriet.. Det var der sikringen til sigarett tenneren lå :) Så da vet vi det :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...