poolers Skrevet Juni 2, 2011 Skrevet Juni 2, 2011 Heisann!! Jeg lurer på om noen her har tips om hvordan jeg skal få løs bolter som fester kalipteren tilakslingen?? Har prøvd med 16 nøkkel uten hell...de sitter som f fast...skal skifte hjullager fremme så trenger tips..... Mvh Lennart!!
e46diesel Skrevet Juni 2, 2011 Skrevet Juni 2, 2011 Jeg har nettopp byttet på min, jeg bruker slå med en hammer på nøkkelen, bruker løsne da, ellers spray godt med rustløser som får stå en stund og prøv på nytt. Prøvd med en liten forlenger?
poolers Skrevet Juni 3, 2011 Forfatter Skrevet Juni 3, 2011 Okay,jeg har hørt at d egentli er en enkel jobb....så d er itrriterende å stoppe opp når man vet hva man skal gjøre.... Takker for svar,jeg skal spraye godt m rustløser på for så å prøve en forlenger som jeg ikke har prøvd....
poolers Skrevet Juni 4, 2011 Forfatter Skrevet Juni 4, 2011 Hmm,da har jeg prøvd m rustløser og en forlenger....d sitter så fast at jeg ødela e 16 pipe...kjøpte ei ny og prøvde på nytt...bom fast...og for ordens skyld så skal jeg dra mot høyre når jeg skal skru av bolten,regner jeg m?? for d blir jo omvendt siden boltene sitter på motsatt side....om jeg ikke klarer d innen helga så blir d verksted neste...diverre...hater å betale unødig når man kan gjøre noe sjøl!!
BMW 2002 Fredrik Skrevet Juni 4, 2011 Skrevet Juni 4, 2011 Syntes dette hørtes veldig rart ut. Sikker på at du drar rett vei? Om du ligger under bilen og ser rett på hodet til bolten, tenk deg da at du skal dra samme vei som om du skulle skru av ei bruskork.
poolers Skrevet Juni 4, 2011 Forfatter Skrevet Juni 4, 2011 D hørest rart ut ja,helt enig....men sånn du forklarer d så hørest d ut som jeg drar rett vei...men jeg har ikke bukk,så jeg må løse boltene ifra samma side som jeg løser hjulet...og da må jeg vel dra i høyre retning??
poolers Skrevet Juni 4, 2011 Forfatter Skrevet Juni 4, 2011 Takker...da forstår ikke jeg hvorfor de sitter så fast...har gjort en del på biler før...men aldri opplevd at noe sitter så fast...så er i ferd m å gi opp her....:/
C.Therese Skrevet Juni 4, 2011 Skrevet Juni 4, 2011 Det hender at en og annen luring limer boltene fast med mye locktite, og da må de "sjokkes" av, muttertrekker, eller slagnøkkel, ellers er faren stor for at du ødelegger boltehodene, og det er ikke særlig morro når du ikke har bukk, jaja det er ikke morro.... da heller.
poolers Skrevet Juni 4, 2011 Forfatter Skrevet Juni 4, 2011 Nei,d er vel Bmw verkstedet så he kosa seg å grisa på masse locktite skal du sjå ja....ikke lenge siden den var der og da skifta de skivene...som jeg sikkert kunne gjort sjøl...etter verkstedsrekininga etterpå så bestemte jeg meg for å gjøre mest mulig sjøl...men denne gangen sliiter jeg...av "sjokkes" menes å slå på muttertrekker m hammer eller?? Har prøvd d også...uten hell...luftdrill er vel for sbak til å ta d her??
C.Therese Skrevet Juni 4, 2011 Skrevet Juni 4, 2011 Med muttertrekker så mener jeg en luftdrevet trekker, med slagnøkkel så mener jeg en slik kort stiv nøkkel som du kan slå på, en vanlig fastnøkkel blir for mjuk, slik at kraften absorberes i selve nøkkelen i stedet for på boltehodet. Men det er jo ikke så enkelt å komme til å få slått heller baki der. Men du kan jo prøve forsiktig med en lang latmannsarm og en sekskantpipe av god kvalitet. Med maks sving på hjulene, og en latmannsarm med ledd så burde det kunne gå, men du må jo passe på at ikke pipa vrir seg underveis slik at boltehodet blir ødelagt.
poolers Skrevet Juni 4, 2011 Forfatter Skrevet Juni 4, 2011 Takker for tips...jeg får prøve igjen...har en latmannsarm,men den er litt lang så den tar oppi hjulbuen vil jeg tro...ikke lett d her...he he...enkleste hadde vært å ha en bukk...så jeg kunne fått tak på drittboltene under...da tenker jeg den latmannsarmen hadde fiksa d...men er d anbefalt å skifte både kåpa,mutteren og dekselet so følger m d gamle lageret...eller kan jeg bruke de om igjen??
hao Skrevet Juni 4, 2011 Skrevet Juni 4, 2011 Kjøpte denne http://www.biltema.no/no/Verktoy/Elverk ... er-IW-450/ Billig og kan trykt anbefales i forhold til alle de rimelige muttertrekkere som går på luft Uunnværlig i forbindelse med forstilling og støtdempere.
C.Therese Skrevet Juni 4, 2011 Skrevet Juni 4, 2011 På de lagerene jeg har byttet, og det er ikke få, så har det stort sett alltid fulgt med ny mutter og "Kåpe" på de bilene som har den lagertypen, og da bytter man de selvsagt. Det går å bruke gamle mutteren også, men om det er anbefalt kommer an på hvem du spør, spør du meg har jeg ikke noe problem med å bruke gammel mutter såfremt den ser ok ut, men da har jeg lagt på litt ekstra moment.
ThorU Skrevet Juni 4, 2011 Skrevet Juni 4, 2011 Jeg satser alltid på latmannsarm, god pipe og spenntak kommer som regel da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå