Gå til innhold

dårlig bass E46

Anbefalte innlegg

har nettopp bygd og montert ny 12" sub i ny kasse. er svært skuffet over resultatet.

men har prøvd oppsettet mitt i 2 forskjellige biler ,bagasjeluke mot bagasjeluke og bare lempet subben over i den andre bilen ( min bil og forsterker driver den ) resultat: sinnsykt!

hva kan jeg gjøre for å få samme lyd i bilen min? hjelper det f.eks å sparke ut luka til skipose? ( har en stipplet plate hvor skiposen skal være ) eller vil sete ryggen bak bli ukomfertabel å sitte i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda merket det. hele hattehyllen og seteryggen er jo ei svær stål plate :?

har du vært borti noen som har fjernet skipose plata? vil helst være helt sikker på at ikke sete-ryggen vil sige inn dervor plata skal vær, har lite lyst å måtte sveise den på plass igjenn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du ødelegger ikke hattehylla om du gjør en god jobb! ;)

ser smooth ut med 3 rør fellt ned i hylla ;)

er ikke sikkert neste eier mener det samme =)

men slo ut luka idag og fjernet dempe materiale som låg bak seteryggen det ble betraklig bedre! men la også merke til att det ligge en 1cm tykk dempe matte i hatte-hyllen men finner ikke ut hvordan jeg demonterer den, noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være en fryktelig dårlig sub og en dårlig lukket kasse du har hvis du ikke får bass i bilen.

Jeg har selv en E46 sedan hvor jeg ikke har rørt hverken skipose (luka er der, men den er alltid igjen) eller noe annet.

Har noen Crunch 6.5" component i dørene foran, noen 5.25" Focal (skulle muligens hatt noen 6.5" der også) i hattehylla. Alt skjult av orginale deksler.

I bagasjen har jeg en Rockford Fosgate Punch Stage 2 12" som var ferdig satt inn i en portet kasse fra Fosgate og er rettet ut av bagasjerommet av alle ting til og med.

Og med tanke på hvor lite penger jeg har brukt, er både lyden og bassen upåklagelig.

Skulle likt å oppgradert til f.eks en dobbel 12" Rockford Fosgate Power Stage 2 eller tilsvarende subwoofer, men da er jeg egentlig redd for at bagasjelokket vil sprette av. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være en fryktelig dårlig sub og en dårlig lukket kasse du har hvis du ikke får bass i bilen.

Jeg har selv en E46 sedan hvor jeg ikke har rørt hverken skipose (luka er der, men den er alltid igjen) eller noe annet.

Har noen Crunch 6.5" component i dørene foran, noen 5.25" Focal (skulle muligens hatt noen 6.5" der også) i hattehylla. Alt skjult av orginale deksler.

I bagasjen har jeg en Rockford Fosgate Punch Stage 2 12" som var ferdig satt inn i en portet kasse fra Fosgate og er rettet ut av bagasjerommet av alle ting til og med.

Og med tanke på hvor lite penger jeg har brukt, er både lyden og bassen upåklagelig.

Skulle likt å oppgradert til f.eks en dobbel 12" Rockford Fosgate Power Stage 2 eller tilsvarende subwoofer, men da er jeg egentlig redd for at bagasjelokket vil sprette av. :P

som nevnt i første post sub, forsterker og kasse er ikke problemet, i begge di andre bilene er bassen svimlende!

har selv en 45L portet kasse rettet ut av bagasjerommet (bygd etter produsentens anbefalinger), men skipose er ikke montert så jeg har ingen luke jeg kan lukke opp og igjenn, det er en stipplet stålplate som kun kan fjernes og aldri monterest igjenn.

eneste jeg er ute etter å prøve nå er å fjerne lydisoleringa i hattehylla..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...