Lamek Skrevet Juni 5, 2011 Skrevet Juni 5, 2011 Var ute å testa bilen min litt i dag.. m30blokk med alt fra m106 rundt i e28. Fikk plutselig opp batterilampa så jeg stoppet for å sjekke å da hadde svinghjulet løsnet så sporkile og mutter var vekk, men svinghjulet hang på reima. Har hørt at dette er en svakhet på disse. Noen som har erfaring med bytte av medbringer og evt deler for å få dette til og holde? Også syntes jeg det var litt merkelig at den ikke stoppet.. trodde sensoren som står ved svinghjulet måtte gi signaler for at tenningen skal fungere.. vet det står to sensorer på girkassa også, men skulle tro den fremme også hadde en funksjon. Har vert plaget med fjusking så kanskje svinghjulet har vert løst en stund før det nå plutselig datt helt av? Må vel også legges til at det var litt hardkjøring og turtallsperre da det skjedde..
LarsBMW Skrevet Juni 5, 2011 Skrevet Juni 5, 2011 Materialet i medbringeren er for mykt slik at mutteren løsner. Slik jeg har forstått det. Pure Performance Factory i Sverige har spesiallaget medbringer som skal være bedre.
Lamek Skrevet Juni 5, 2011 Forfatter Skrevet Juni 5, 2011 Har sendt mail til backis nå.. Lurer også på litt ang reg.kjedestrammer. ser på deletegningen her at det skal være en liten kule inni her. Hadde ute strammeren min i går og der var det ingen kule... Lurer på hva slags misjon den har.. Har en ulyd fra topp/register som jeg ikke liker... http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=25
GeirAndre Skrevet Juni 6, 2011 Skrevet Juni 6, 2011 føleren på reimhjulet foran er bare en "turteller" for diagnosestikket på m106. På girkassen har du veivføler og turtallsensor. Er ikke sikker på den kula der men kan jo ha noe med å bygge opp oljetrykk. Er du usikker setter du inn ei ny kule. Du får ta av toppdeksel og register deksel og se etter om alt er helt, ingen knekte registerskinner eller noe.
Lamek Skrevet Juni 7, 2011 Forfatter Skrevet Juni 7, 2011 Løsningen blir og borre inn 2 ekstra rundkiler mellom veiv og medbringer.. i tilegg skal jeg dreie av skiva 1kg eller 2..
destroyy Skrevet Juni 7, 2011 Skrevet Juni 7, 2011 Jeg merket ikke no forskjell om jeg hadde den eller ei... men den kula koster ikke rare greien så er vel bare å handle.....
GeirAndre Skrevet Juni 7, 2011 Skrevet Juni 7, 2011 Leste litt på ppf forum om å lage egne kiler... mange som hadde knekt det også, men det var på 800hk ++ motorer da. dem sverga til ppf hubben edit.. dreit meg ut
Morty999 Skrevet Juni 7, 2011 Skrevet Juni 7, 2011 Har sendt mail til backis nå..Lurer også på litt ang reg.kjedestrammer. ser på deletegningen her at det skal være en liten kule inni her. Hadde ute strammeren min i går og der var det ingen kule... Lurer på hva slags misjon den har.. Har en ulyd fra topp/register som jeg ikke liker... http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=25 har aldri hatt den kula der, og aldri hatt noe problemer med den heller... men om muttern på veiva di er borte? da er det grunnen til att kila har ryki, forda blir det slark i den og da knekker den fort,, kjøp ny kile, mutter og skive. å dra til med 450nm så holder den i massevis...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå