andre1978 Skrevet Juni 8, 2011 Forfatter Skrevet Juni 8, 2011 nei hakker ikke da. mest når eg står i ro med den i drive. da hakker den innimellom. eller på tomgang. da kommer d jaging el hakking innimellom også...
Kristian H. Foss Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 Ok. Da har jeg mest tru på at converteren også er sliten, siden den oppfører seg slik på tomgang stillestående i drive. Men skift harykoblingen også, den vil du merke godt om den er slitt og i ubalanse.
andre1978 Skrevet Juni 8, 2011 Forfatter Skrevet Juni 8, 2011 men er det en stor jobb med converteren? ned med girkasse og slikt
Kristian H. Foss Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 Så og si samme jobb som å skifte clutch. Skulle være en grei jobb på E34. Men skal ikke si sikkert at converteren er defekt, men er like symptomer. Hvor langt har den gått?
andre1978 Skrevet Juni 8, 2011 Forfatter Skrevet Juni 8, 2011 ca 290. så det tar noen timer å bytte... kan den ryke helt? va skjer da?
Kristian H. Foss Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 Hardyen kan ryke helt ja, men converteren skal vel i teorien fungere dårligere og dårligere med tanke på trekkraften. Kan se om du finner et inspeksjonshull i girkassa, se om converteren er blitt blå av varmgang. Før du i det heletatt begynner å lure på å skifte converteren så tar du en fullstendig flush av girkassa samt skifte olje og filter. Kan være løsningen.
andre1978 Skrevet Juni 8, 2011 Forfatter Skrevet Juni 8, 2011 bytte hardyen snart. har bestilt ny. flushe girkassa? rense og skifte olje og filter? er det ikke måle/påfylling i motorrommet til girkassa på dieselbilen. var det på min 525bensin.... finne den ikke på tds en
Kristian H. Foss Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 Er ikke sikker på om det er peilepinne på din bil. Mulig du fyller på undersiden, litt spesiell metode. Er sikkert noen her inne som kan forklare deg dette. Flusher girkassa og kjøleren med noen liter olje.
andre1978 Skrevet Juni 8, 2011 Forfatter Skrevet Juni 8, 2011 må nok sikkert ha hjelp til den flushinga av girkassa og kjøleren......
MorganV Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 Tipper det æ Hardykoblinga, prøv den ikke så dyr. så vil jeg tippe det roer seg, så æ det bare å ha bånn gass sideways
andre1978 Skrevet Juni 8, 2011 Forfatter Skrevet Juni 8, 2011 får satse på d e bare hardyen... og resten holde..... bånn gass ja..... tar en skikkelig burnout hver gang eg skal starte en sving
Kristian H. Foss Skrevet Juni 9, 2011 Skrevet Juni 9, 2011 Skift hardy først. Så får du vurdere automatservice og flushing om det ikke blir helt bra.
andre1978 Skrevet Juni 9, 2011 Forfatter Skrevet Juni 9, 2011 var å kjørte en tur idag... føltes nesten som all krefter i bilen forsvant plutselig. (turbo virker fortsatt) og no riste d fra 30 til 100.... grøss.... best å la den stå tror eg.
andre1978 Skrevet Juni 27, 2011 Forfatter Skrevet Juni 27, 2011 fant problemet. girkassefeste var løsnet. skummelt.... og bytta hardykoblinga. da var problemet løst..... brukte billia i fredrikstad. de brukte en halv time... eg hadde kjøpt hardyen men de tok 2430kr for å skru den på.... va jaggu dyrt for en halv time..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå