Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

E46`n min kom ikke helt helskinnet ut av EU kontrollen og fikk beskjed om at bærekulene på bærearmene samt bakre foring på disse var kaputt. Har bestillt og fått et komplett HD Meyle sett fra Schmiedmann. Det jeg lurer på er om det er en grei jobb å skifte disse selv, eller trenger man spesialverktøy?

Skrevet

Dette er en grei jobb å gjøre selv.

Bærearmen sitter festet i 2 kuler og bakre feste med 2 bolter. Må av med plastikken under bilen også først.

Det som kan være vanskelig er å få løsna ytre kule - den sitter i kon, som kan sitte forferdelig hardt. Løsningen er enten en kuleavdrager(eller hva det nå enn heter) , sjokk - at du slår på området på bærearmen hvor kula sitter eller varme.

Vil anbefale at bilen står på bukker(sikkerhet) når du holder på med dette.

Forøvrig tror jeg valget med Meyle forsterket er et skikkelig bra valg :) Det skal jeg gjøre neste gang også...

Skrevet

Takker for svar :)

Får finne fram storslegga og min indre sleggemekaniker da :lol: Men skal ta rådet om bukker til etterretning, Biltema har jo billige bukker. Tenkte kanskje det var lurt med noe forsterkede greier, her oppe i Troms har vi HD veier :P

Skrevet

De kom på omtrent 3500 med frakt og en kortavgift inkludert. Disse er helt komplette, med den bakre foringen og brakett. Nye mutre og bolter medfølger også. Dette var hos Schmiedmann.no. Prøvde å få løs det ytre kulefestet nå, sitter dønn så må til med et tvingeverktøy av noe slag.

Skrevet

OKey, og disse skal være forsterket i forhold til koed sine eller? Jeg har byttet 2 ganger på min e46, gått ca 195000 sist jeg byttet. Den kan sitte godt ja, prøv men e gaffel som du får kjøpt på biltema, som du slår inn i mellom, smalt av med en gang sist jeg byttet.

Skrevet

i forhold til koed sine?tenker du på orginale eller meyle fra koed? :P meyle er et bra merke.derfor det gjerne koster litt mere også.angående at du sku hente frem slegga..vell..jeg har gjort det samme uten hell.dagen etter derimot løsnet den med en gang.anbefaler at du drukner området i CRC/WD40/rustløser å lar det virke i en dag først :)

Skrevet

Ble en sånn brytegaffel ja, fikk anbefalt en sånn på Biltema. Funket som snus sammen med et skikkelig daskometer fra samme butikken :mrgreen: Ikke så mye forskjell å se på de to typene bærearmer, men man kunne se en god del kraftigere utførelse på den bakre foringen med den braketten på. Trenger man en hjulstillingskontroll etter en slik jobb? Ser det står på TIS manualen etter skiftet, men er det strengt tatt nødvendig?

Skrevet

Det er jo et valg å ta da, men det suger jo om man svir et hjulsett fordi du vil spare på 4-hjulskontroll. Valg mellom pest eller kolera ;-) Men om man velger pest(4-hjulskontroll) så vet man i hvertfall at alt er på stell:D

Skrevet

Inkludert frakt, moms og fortollingsgebyr er det ikke mye å spare på å kjøpe det på ebay(ihvertfall ikke fra den siden du henvider til) Er du medlem av BMWCCN får man vel fort 15% på Scmiedmann også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...