Jon Erik Skrevet Juni 6, 2011 Skrevet Juni 6, 2011 Fikk i dag sjekket sjekket turbo trykk på min F11 520D, og ble overasket over at den orginalt lader 1,5 bar. Synes det var drøyt mye før trim.. Bilen har jo i dag kun 163hk (184hk i de fleste andre land), og de fleste tunere leverer ca 220hk til disse bilene. Hvordan klarer de det når turbo trykk alt ligger på 1,5bar?
SveinE46 Skrevet Juni 6, 2011 Skrevet Juni 6, 2011 1,5 bar på diesel er ikke så fryktelig mye trykk. Er en helt annen oppbygning på turbo i forhold til bensinturbo, derfor man ikke kan bruke diesel turbo på en bensinbil.
Joachim_M5 Skrevet Juni 6, 2011 Skrevet Juni 6, 2011 At man ikke kan bruke dieselturbo på en bensin motor stemmer ikke, men du kan foreksempel ikke ta en turbo fra en 2,5 liter diesel og sette på en 2.5 bensin og tro det skal funke bra, for det vil stemme DÅRLIG. Diesel motorer har et helt annet arbeidsområde enn bensinmotorer, derfor er innmat i turboene annerledes dimensjonert. Kan fint bruke dieselturbo på bensin så lenge man har kontroll på størrelse på kompressorhjul og turbinhjul. Sorry for OT da dette ikke har noe med det opprinnelige spørsmålet, måtte bare svare.
F10 Skrevet Juni 6, 2011 Skrevet Juni 6, 2011 viewtopic.php?f=1&t=179340 Etter det jeg forstår, kan det by på problemer med å oppgradere disse moderne dieselmotorene. Men den som intet våger . . . .
TheEspenK Skrevet Juni 6, 2011 Skrevet Juni 6, 2011 Hvordan klarer de det når turbo trykk alt ligger på 1,5bar? Hei Jon erik. Ved å chippe denne stiller du ikke turbo-trykk, chippet tilfører kun mer diesel. Ellers er jeg enig med de andre. En diesel motor flytter mer luft per runde (høyerer komp) og turboen til dieselen har naturlig et større eksos-hus.
Joachim_M5 Skrevet Juni 6, 2011 Skrevet Juni 6, 2011 Hvordan klarer de det når turbo trykk alt ligger på 1,5bar? Hei Jon erik. Ved å chippe denne stiller du ikke turbo-trykk, chippet tilfører kun mer diesel. Ellers er jeg enig med de andre. En diesel motor flytter mer luft per runde (høyerer komp) og turboen til dieselen har naturlig et større eksos-hus. Beklager, men du er på villspor!
TheEspenK Skrevet Juni 6, 2011 Skrevet Juni 6, 2011 Beklager, men du er på villspor! Skriv resten da Lærer litt mer jeg å da
Joachim_M5 Skrevet Juni 6, 2011 Skrevet Juni 6, 2011 Skal prøve å huske å skrive litt imårra, nå skal jeg legge meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå