Gå til innhold

Problemer med 16:9 skjerm i 98mod e39

Anbefalte innlegg

Byttet ut den orginale 4:3 skjermen for en stund siden.. Den nye 16:9 skjermen funket bare i 16:9 format til jeg startet bilen neste gang.. etter det funker den stort sett bare i 4:3, untatt en sjelden gang i 16:9.. Noen som har gode tips? :) Er jævelig irriterende at den ikke viser i full skjerm!.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste løsningen er å bytte TV modulen også, ofte er det ikke nok å bare bytte skjermen, men det kommer an på hvilket systemutgave du hadde fra før.

Jeg bygget om en E38 fra 4:3 til 16:9 i fjor og fikk først 16/9 signal et lite øyeblikk, og siden bare flimring. Byttet TV modulen og siden har alt vært strøkent :P

Edit: På nyere utgaver av 4:3 TV modul kunne du velge format på skjermen, glemte å si det i stad, men igjen det kommer an på TV modulen du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bytte tv modul til 16:9 format da tv modulen overstyrer navi enheten.

Hjelper ikke å ha 16:9 skjerm da dette er "bare" en monitor som viser de signalene som tv modulen gir den. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan koble bort hele tv-modulen mener jeg å huske.

Den fungerer vel ikke så bra likevel i disse dager. :)

På min M5 så bypasset jeg hele tvmodulen, og da fungerte det perfekt.

Sender signalene rett fra navimodulen og ikke fra tvmodulen om du gjør det på den måten. Google litt eller se på m5board for eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ann å koble bort videmodulen ja. Du tar den blåe 18pin kontakten på videomodulen og kobler den direkte i navicomputeren. Du må da altså koble bort den blåe kontakten på navicomputeren og erstatte den med den blåe fra videomodulen.

Jeg hadde villet skaffet meg en 16:9 videomodul alikevel, selv om det analoge tv-bakkenettet er nedlagt, fordi den har mulighet for 2 videoinnganger (der den ene er dedikert ryggekamera) og 1 video utgang. Det du må se etter på en videomodul om den er 16:9, er om den har softwareversion 10 eller høyere, SW:10 ->

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...