Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, var på EU godkjenning og bilen ble ikke EU-godkjent pga noen små mangler, de fleste er rettet opp i, men er et problem jeg sliter med og det er festing av batteriet bak i bagasjerommet. Kjøpte meg batterifeste skrue, med jernplate på fra GS bildeler, men denne gikk rett gjennom hullet som er i bagasjen ved batteriet.

Noen andre metoder å få denne godkjent på ? Trenger svar så fort som mulig, setter utrolig stor pris på alle mulige forslag. Takk på forhånd :D

Skrevet

Er det gjenger nok på den nye greia du kjøpte til at du kan ha en mutter på undersiden og en på oversiden?

Slik at du kan stramme mutrene mot hverandre slik at staget holder?

Skrevet

Det er kanskje gjenger nok, men problemet er det at den skruet går kanskje et par cm ned i hullet også stopper det. Og går ikke gjennom samme hvor hardt man presser eller skrur.

Skrevet

Kan ikke skjønne helt hva den stopper i så lenge den går ned i hullet, og et par cm osv... får du ikke tak i den på undersiden da? Nok til å entre en mutter?

Skrevet

Ja, jeg skjønner ik helt hvorfor den ik går gjennom selv. Har ik prøvd å få tak i den under når den bare stopper. Men ingen som kan hjelpe meg med å finne tegning på hvordan det skal sitte, prøvd å lete på GS bildeler, men finner det ikke noen stans.

Skrevet

Den skal vel bare skrues nedi gjengene som allerede er i bagasjeromsbunnen, men for meg virker det som om du har fått feil dimensjon på festeskruen, hvilket er merkelig i seg selv, for til og med Golf har den dimensjonen så jeg kan ikke begripe at det finnes flere typer på bakmontert batteri i BMW verdenen, men så er BMW mer biologi enn mekanikk ofte.

Skrevet

Ja, trodde først også jeg hadde fått feil dimensjon på skruen, men så ringte jeg inn og de sa at det var den eneste de hadde til den bilen. Så er utrolig merkelig, vurderer bare å borre inn et nytt hull der hvor skruen passer.

Skrevet

Men du må ha gjenger å feste den i også vet du, karrossen er for tynn til å bare skru det nedi, da må det sveises og styres, og det er problemet alt for lite til.

Skrevet

Skru fast en ski stropp da, som en nødløsning så blir du oppfinnsom etterpå, det er mer enn godt nok til EU, skal bare sitte fast. Men jeg hadde ikke gjort det selv, da jeg ikke liker unødvendige hull i bilen min..

Skrevet

nei, det gidder ik nesten jeg heller. Får vel finne en eller annen løsning. Om jeg bare borrer et litehull og fester den med mutter under og lar den gå gjennom eu godkjenningen og demonterer senere. Slik at karroserier ik blir revet med batteriet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...