Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har koplet alle ledningene i motorstikket farge på farge og klarer å kinne den, men har ingen gnist. noen som har noen tips? er forresten en facelift bil med en motor fra en e32 735.. ikke følere på kassa.

takker for all hjelp.

Moderatoredit (S.Hafsmo): Endret topic for å inkludere spørsmål.

Skrevet

Bare for å... du har tatt med deg elektronikken fra 7'ern også ikke sant? ECM og sånt? Ikke bare stålet?

Hvilken motor stod det i E30'n fra før?

Skrevet

hmm ecm er en forkortelse for?

he he detta elektriske greiene har jeg ikke så god peiling på.

men det jeg har gjort er.

tatt ut komplett motor og gir fra 735 ia og skrudd av autolaten og satt på svinghjul og manuell..

så har jeg putta det i min 1989 e-30 318i skjøta motorkontakta på farger og satt på plass hjernen til motor. satt da strøm på på bilen og motoren tørner ved å vri nøkkel rundt, MEN jeg får ingen gnist!

det sitter to svarte små ledninger ved coilen er disse jord eller pluss? eller hvor skal de?

Skrevet

ECU/ECM er motorstyringen. Det du har gjort høres flott ut, såfremt jeg forstår riktig at du har tatt med motorstyringen. Men jeg nekter å tro at det bare er å skjøte farge på farge på motorkontakten, kanskje mest pga du går fra en 4 syl til en sekser. Tror du må ha med hele ledningsnettet.

Skrevet

Glemte i farten de små svarte ledningene dine, de er jo essensielle :-)

men jeg kan ikke svare på hvor de skal sitte, men der kan du prøve deg litt frem, dersom de skal på coilen så er min erfaring av feil plasseringer at det enten ikke blir gnist, eller bilen starter og går så lenge du "kinner", men stopper umiddelbart når du slutter å "kinne", eller den starter og går fint.

Skrevet

har tatt med hele motorlednigsnettet også har det sitti en 2.5 turbo i den bilen en gang og den gikk jo.. så tror ikke problemet er der.

har lest meg frem til at det bare er farge på farge, men er jo ikke sikker...

det er de to ledningene jeg er usikker på også er det de 3 som går inn ved siden av den org hjernen som er til turteller osv, den får jeg ikke til å stemme noe sted=(

Skrevet

Dersom du har tatt med alt, så er det farge på farge, og dersom du garantert har fått på strøm der det skal være strøm, og alle jordingene er ok så er mye gjort, og da tror jeg problemet ditt ligger rundt coil og koblingene der. Til sist er det jo den som skal produsere selve gnisten.

Du skrev "ikke følere på kassa" Var det automat i den bilen du tok motoren fra? I såfall er det bryter på automaten slik at du ikke får startet med mindre den står i P eller N, og da har du to ledninger som må kobles sammen. Men er usikker på om den ville kinnet om det var feilen.

Uansett må du finne ut av koblingene rundt coil først og fremst. Skal snuse litt i arkivet og se om jeg finner noe skjema på E32 men tviler på det.

Skrevet

Fant data på motorstyring, og det er i allefall forskjell på 4 og 6 syl på ledningene som nevnt, og dersom du finner ut at du vil måle noe så kan jeg si hva det skal være i utgangspunktet. Det er for omfattende til å legge ut alt her, selv for meg som er sjukmeldt...... og det er forsåvidt hele grunnen til at jeg tyt så mye innpå her akkurat nå :roll:

Men pin nr.: 19 og 18 er pluss og minus, 19 er pluss, du kan jo måle at det er strøm innpå der så veit du at hjernen har strøm. Så kan du konsentrere deg om coil. Sikkert andre innpå her med lik maskin som kan sjekke.

Edit: Nr 1 går til coil mellom 11 - 14 Volt (selvsagt)

Skrevet

Har ikke koblingsskjema, bruker autodata, så jeg kan bare lese verdiene på de forskjellige stikkene, og hvor de går hen. :(

Skrevet

Men jeg kan selvsagt printe ut infoen på kontakten, scanne den og legge den ut det går fint om det er interesse for det.

Skrevet

Mye jobb...., men det må bli slik når det er så vrangt å få lasta opp kurrant info direkte på forumet!

Blir det for liten størrelse så klikk på skjema så blir det litt større :P

Motronic Motorkode 34 6E C (735i 1986-92)_Part1

Motronic Motorkode 34 6E C (735i 1986-92)_Part2

Motronic Motorkode 34 6E C (735i 1986-92)_Part3

Motronic Motorkode 34 6E C (735i 1986-92)_Part4

Motronic Motorkode 34 6E C (735i 1986-92)_Part5

Skrevet

er ikke på verksted om dagen på jobb dessverre! men så fort jeg får kommet meg ut ditt, så skal jeg sjekke, og oppdatere her! TAKK for hjelp så lenge!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...