Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens.

Tror clutchen min gikk i dag :/ den har oppført seg rart en stund. når jeg gasset på i dag, så går ikke bilen fremover, motoren ruses opp i turtal akuratt som om jeg holder clutchen inne, når jeg prøver å kjøre, går det så vidt frem over.

Mistenker sterkt at jeg må bytte clutch..! noen som tror noe annet? og eventuelt noen som vet hvor mye dette vil koste?

Har en e90 316i 2006 mod.

Takker for svar!

Skrevet

helt utrolig om clutchen din er gåen på en såppas ny bil! Da kjører du som en bestemor (slipper clutch saaaakte, men sikkert ut på rundt 4000rpm..

Skrevet

Ikke noe nytt at svinghjulet går på E46/E90

Dem begynn bare å roter til slutt.

Men som regel går dem i mellom 100000-200000km avhenger kjøremønster.

Skrevet

Nå vet ikke jeg om/når clutchen/svinghjulet på min E46 320d 1999 ble byttet, men den var ikke ny når jeg kjøpte den ved 280.000km, og den funker fint ennå på 435.000km.

Skrevet
Clutch er vel strengt tatt en slitedel, som er veldig avhengig av hvordan den brukes - så jeg tror du kan glemme å ta den på reklamasjon.

Absolutt ein slitedel, men så sant han ikkje har køyrt ekstremt langt bør den ikkje vere på langt nær utslitt enda. Sjå punkt 4 på denne sida:

4) Gi eksempler på bildeler det er fem års reklamasjonsfrist på.

- All elektronikk kommer helt klart inn under femårs-regelen. Det samme gjør motor, gir, drivverk, lakk, setetrekk og bremser unntatt bremseklosser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...