Nitra Skrevet Juni 7, 2011 Skrevet Juni 7, 2011 Heisann. Jeg har en BMW 525 E34 Diesel som jeg har fått problemer med tenningslåsen på. Var ute og kjørte da den stoppet grunnet ett annet problem jeg har med den og måtte starte den, men fikk ikke nøkkelen så langt frem at jeg får startet den. Kan sitte den i alle 3 posisjoner men får den ikke så langt bak at lyset i km telleren går av. Og når jeg snur på ratet nå høres det ut som rattlåsen er noe gale med også. Holder det og bytte tenningslåsen? Og er det noe jeg kan fikse enkelt selv? Skrudde av plasten med ledninger som kommer etter låsen og prøvde og starte bilen der, det gikk første gangen men ikke andre. Sitter stor pris på svar da jeg står uten bil grunnet dette
hao Skrevet Juni 7, 2011 Skrevet Juni 7, 2011 Skift selve låssylinderen viewtopic.php?f=1&t=72906&hilit=l%C3%A5ssylinder
S.Hafsmo Skrevet Juni 7, 2011 Skrevet Juni 7, 2011 Får du ikke lov til å starte den med plastbryteren i enden av rattlåsen lengre? Hva slags modell er bilen din?
Nitra Skrevet Juni 7, 2011 Forfatter Skrevet Juni 7, 2011 Nei, det funker ikke lenger. Bilen er en 1996 modell
S.Hafsmo Skrevet Juni 7, 2011 Skrevet Juni 7, 2011 Da har du EWS II, og må med andre ord ha nøkkelen i tenningslåsen for at ikke startsperren skal aktiveres. Prøv å sett nøkkelen i tenningslåsen og start med et skrujern i den elektriske bryteren. Har en liten mistanke om at akslingen i rattlåsen har knekt. Det kan du forresten sjekke ved å rotere på nøkkelen i tenningslåsen, mens du ser om tappen som normalt entrer el-bryteren roterer likt med nøkkelen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå