Gå til innhold

hakkete/falsk luft/dør ut... M50 motorproblemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

har et problem med min m50 motor. det som er rart er at den kan funke fint i mange mil av gangen, men helt plutselig så kommer problemet. sist nå ista. da hadde jeg kjørt et par mil, helt vanlig kjøring, noen ganger opp på turtall. så helt uten videre så dør motoren helt. jeg stopper og prøver å starte igjen, og motoren er litt tungstarta. hopper opp og ned på tomgang fra ca 400-800rpm. når bilen går normalt ligger tomgangen på 500-600. men når jeg kjører og kommer opp til 2500 rpm så kommer det mange smell fra motoren(høres ut som flask luft) og den bare dør ut om jeg gir på mere gass. turtallet øker ikke, motoren bare dør ut. under 2500rpm virker som om motoren går som den skal...

har hatt samme problemet flere ganger før, men det som har vært rart da er at jeg har pleid å bare venta i 5 minutter så funker den helt fint igjen. men nå ista så be det ikke borte.

har prøvd å koble fra lmm uten noe forskjell. kn filter er montert. viskosa er ganske dårlig, så kan ikke stå lenge på tomgang. vet ikke om dette har noe å si på det jeg skriver over?

motoren er en 2.0l m50, gått 221000km.

ble litt dårlig forklart, men om noen vet noe om dette problemet så si ifra!

edit: er ved 2500rpm motoren begynner å smelle ved gasspådrag, ved 3000-3500 så bare dør den helt. høres omtrent ut som om tenninga forsvinner der...

gratis 12" sub i kasse til den som gir meg løsningen!

Skrevet

men kan jo nesten utelukke falsk luft da. siden den noen ganger går helt fint uansett turtall, men helt plutselig så kan problemet komme! så egentlig vil jeg tro det er noe elektronikk, og ikke mekanisk. siden den noen ganger går, og noen ganger ikke..

Skrevet

Du kan jo få tatt en diagnose og se hva den sier. Du kan likevel ha en liten lekkasje en plass selv om den går fint innimellom, en BMW maskin er svært lunefull om den ikke får det akkurat slik den vil ha det til enhver tid :-)

Edit: Ett hvert motorproblem skyldes selvsagt ikke luftlekkasjer, men det er greit å utelukke det med engang. Veivsensor kan det være, men den pleier ikke dø ut av det men den kan bli gradvis verre og verre, og kan smelle ved pådrag, og tenningen blir jo feil. Vanskelig å starte blir den også, gjerne verst når den er varm.

Skrevet

Det er veldig vanskelig å svare på sånne symptomer, det er bare å få tatt en diagnose på den. Første bud!

Men dersom den går "fint" ved å koble ut veivakselsensor så ville jeg byttet den. Det er jo tydelig at den kan ha noe med det å gjøre, men uansett.... ta en diagnose først, med sensoren innkoblet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...