Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

da sprenger du pumpen tilslutt, går an og bygge om, men det er litt jobb da.

beste løsningen er og bare lage en slange mellom tur og retur så det sirkulerer. gjorde dette på min gamle m5 og det funket fint.

Skrevet

da blir det trykk i retur slangen inn mot pumpe igjen. der skal det så sei bare sygg.

Vist du skal ha tur til retur så må du ha en stupeventil for ikke at 100bar går rett i på fyllings beholderen din

Beste er bruk den pumpe du hadde på M20/M50 motoren din

Skrevet

er ikke noe ventil fra retur røret som eg så på min hvertfall, så rart hele beholderen ikke har sprengt da og hele motorrommet full i olje. funket utmerket på min bil og det holder enda, flere enn meg som har gjort det sånn som dette.

og m20/m50 pumpe passer ikke på denne motor, da må det lages ny brakett for denne.

Skrevet

pumpe kjør no øver trykk til beholderen igjen.

Har no brukt m20 servo pumpe på m30 motor gikk bare fint det. trengt bare å flytt over hjulet

Skrevet

på m30 går det sikkert fint, da kunne en jo bare brukt en 535 pumpe så var alt greit på s38. bmwpower på forumet her prøvde og bruke 535 pumpe på sin s38 men det gikk ikke visstnok. men hvis m20 går så er ingenting bedre enn det.

Skrevet

Tusen takk for svar! Men er fortsatt litt usikker på hva jeg skal prøve. Har dessverre verken m20 eller m50 pumpe.

Er dere sikker på at det ikke går å blende pumpa? Eller om jeg bare kan strekke en slange fra pumpa og opp til beholder?

Skrevet

Du sprenger pumpa viss du blender den. Garantert. Funker viss du kjører olja tilbake til retur. Gjorde dette på ein e38 ein gong, riktig nok bak ved demperene men det burde ikkje ha noko betydning siden trykkfallet ikkje er så stort på den korte strekningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...