Frode_E30 Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 Har nå endelig bestemt meg for å lage en prosjekttråd! Her er en del specs om bilen og motoren. Bilder kommer fortløpende! Aaaaaalt for mye å skrive om denne bilen... Senkesett, dekk/felg, Sebring eksos, Hella sorte DE lykter, Hella Startec baklykter og momo ratt godkjent i vognkort. Topp: 885 topp Ny z45kam Sveiset/planet KM Kams stål vippearmer med bred annleggsflate PPF Retainers Nye ventiltetninger Sjekket ventiler/seter Blokk: Original topp pakning (+0.3mm) Pianotråd (1mm) Smidde 135mm Eagle råder Smidde JE stempel M21b24 smidd (2.7L) Veiv Balansert (triggerhjul-veiv-svinghjul-clutch) Støtteplate for rammelager med 12.9 bolter (PPF) m21 oljepumpe Custom lettet svinghjul Sachs 240mm M5 765 race trykkplate (PPF) 240mm Sachs Racing M5 lamell Styring: viPEC V44 MSD DIS4 + 3 MSD twintowercoiler (wastespark) 1008cc Racetronics lavohms dyser 60-2 triggerhjul Diverse: Turbosmart FPR 1200 bensintrykkregulator Rustfritt grenrør i 316L Tial 44mm Wastegate Turbonetics T4 60-1 turbo (A/R 0.84 - P-trim) Zeitronics bredbåndslambda med boost/eksostemp/turtall/AF Summit racing 2.25" alu radiator 2x 11" spal vifte 2x Bosch 984 pumper 3" downpipe + eksos. Bil: 2002mod Z3 Servotannstang. (2,7 runder) Momo 330mm sport ratt/nav (bygger 75mm) Komplett mtech1 Apex 60/40 fjærer Hella sorte DE lykter Hella Startec baklykter Gule justerbare koni Powerflex foringer på hele understellet Alu stab stag over bak Stål stab stag over foran H&R 22/18mm Stab stag under E34 525TDS girkasse M5 E28 lamelldiff 70% brems Brembo 4pot 305*28mm bremsekit foran (brembo street klosser) Zimmermann 258mm ventilerte skiver bak (EBC yellow stuff klosser) Hvite Compomotive MO6 felger 17x8" Nylon motor/girkassefester med 12.9 bolter Fjernet reservehjulsbrønn
Joachim_M5 Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 Kunne ikke tenkt deg en m30 med 640whp da? viewtopic.php?f=11&t=190499&start=60
Frode_E30 Skrevet Juni 8, 2011 Forfatter Skrevet Juni 8, 2011 Kunne ikke tenkt deg en m30 med 640whp da? viewtopic.php?f=11&t=190499&start=60 Saken er at jeg vil gå for en nyere motor, type S eller M50 tror jeg
Frode_E30 Skrevet Juni 8, 2011 Forfatter Skrevet Juni 8, 2011 Jammen på tide med en tråd nå ja Hva har rast? Nå sprakk en CrMo Retainer på sylinder nr 6. Så datt ventilen ned og knuste toppen og stempelet. Samtidig ble ventilsetet knust og på en eller annen måte sugd inn i totalt 5 sylindere. Litt kjedelig at det skjer på første treff i 2011
S.Hafsmo Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 Det var på tide med en tråd ja. Sørgelig med motorras så tidlig i sesongen. Jeg stemmer for S62 og et par føner.
Frode_E30 Skrevet Juni 8, 2011 Forfatter Skrevet Juni 8, 2011 S62? Er det v8? Satser stort på å finne en "ferdig" S50 motor
Silverboy Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 Triste greier.. Kan ikke fatte at den har klart å spytte deler opp gjennom innsuget og ned i 5 andre kammer, men det skjer vel ett og annet når det raser og ventilen mangler ja, da er det jo ganske "åpent".. Er vel derfor vi bytter til crMO retainer, fordi man vil unngå faren for at den org skal sprekke.. Hvordan ventilfjærer og turtall var det snakk om? Kjent svenskt foretak på tre bokstaver som har levert?
Frode_E30 Skrevet Juni 8, 2011 Forfatter Skrevet Juni 8, 2011 Triste greier.. Kan ikke fatte at den har klart å spytte deler opp gjennom innsuget og ned i 5 andre kammer, men det skjer vel ett og annet når det raser og ventilen mangler ja, da er det jo ganske "åpent".. Er vel derfor vi bytter til crMO retainer, fordi man vil unngå faren for at den org skal sprekke.. Hvordan ventilfjærer og turtall var det snakk om? Kjent svenskt foretak på tre bokstaver som har levert? Retainerne og de forsterkede fjærene sto i toppen da jeg kjøpte den, men "skal" være PPF ja.. Har sperra på 6400rpm faktisk. Kjørte heller ikke så stygt da det skjedde, men når man hører at det er noe galt, er det allerede for seint
S.Hafsmo Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 S62? Er det v8? Satser stort på å finne en "ferdig" S50 motor Er V8 ja. Bolt on i E30. Blir det nødvendig med mye modifikasjoner for å få S50 på plass?
Frode_E30 Skrevet Juni 8, 2011 Forfatter Skrevet Juni 8, 2011 Se der ja S50 blir litt trangt, og må ha plenum, men skal nok få den i
Frode_E30 Skrevet September 9, 2011 Forfatter Skrevet September 9, 2011 Da var det kommet litt deler i hus, den gamle blokka blir bygget opp igjen. Har handlet nye JE stempler, Eagle råder og m52b28 Nitrert veiv, dette skal bli 2.8L i m20 og skal visstnok bli heftig
Frode_E30 Skrevet September 9, 2011 Forfatter Skrevet September 9, 2011 Mangler m20b25 topp, så om noen vet av, si fra!
Tommen325 Skrevet September 10, 2011 Skrevet September 10, 2011 På tide med tråd Frode. Du skulle fått min topp hadde det ikke vært før at æ glemte den utfør gym diablo. xD
Frode_E30 Skrevet September 10, 2011 Forfatter Skrevet September 10, 2011 På tide med tråd Frode. Du skulle fått min topp hadde det ikke vært før at æ glemte den utfør gym diablo. xD Hahaha, ja stemmer det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå